Hem / Beauty Looks / Hudvård: Cica-serien från Cosrx för känslig hy. Foaming
Ta en bild på din snyggaste, mest inspirerande look och dela med andra Beauty Talkers! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.
Josefin
Beauty Star
11/11/23-13:24 (redigerad den 11/11/23-14:00)
Hudvård: Cica-serien från Cosrx för känslig hy. Foaming
Hudvård: Cica-serien från Cosrx för känslig hy. Foaming cleanser, toner, serum, kräm som man har både natt och dag.  Jag blandar inte olika märken. Är EXTREMT noggrann, petig och väldigt fyrkantig när det gäller min hudvård.  Köper jag ny hudvård, så kör jag rubbet i samma märke. Dels för att få det bästa resultatet men för att jag även har en känslig hy och då vill jag vara på den säkra sidan så att inte min hy ballar ur. Dessutom är det väldigt snyggt visuellt i badrumsskåpet med hudvård från samma märke 😜 Makeup: Primer från Beauty Act. Foundation, contour, solpuder, highlighter och mascara från Caia. Concealer från Lancôme. Brynvax från Browgame. Eyeliner är Artliner från Lancôme. Eyebrow dip pomade, ögonskugga och rouge från Anastasia Beverly Hills. Läppstift från LH Cosmetics. Makeupsvamp från Caia. Pensel och borste till ögonbrynen från Anastasia Beverly Hills. Ögonfransböjare från Shiseido. Sminkborstar från Hickap.  Settingspray från LH Cosmetics. Hår: Den bruna hårfärgen är min egna naturliga hårfärg.  Röd och gul färg har min frisör på Nikita Hair gjort och jag har gjort en s.k. ”Picka-boo” frisyr med färg som är dold till en början där bak men som kommer fram om man delar på håret lite. Den kommer även fram mer där fram om man lockar håret. Fyller på färgen hemma med jämna mellanrum med hjälp av Wella’s röda färginpackning samt Manic Panic’s neongula färg i topparna för att få den där ”eldiga” känslan och utseendet. Första gången jag gjorde detta hos frisören var hösten 2021. Fyllde i utväxten senast nu under sommaren 2023. Fördelen med denna typ av frisyr är att man inte behöver färga utväxten så ofta.