/ Detta är lite off topic men ändå så aktuellt, jag behöver
Amanda
Beauty Pro
28/11/24-13:49(redigerad den 28/11/24-13:50)
Detta är lite off topic men ändå så aktuellt, jag behöver
Detta är lite off topic men ändå så aktuellt, jag behöver bara skriva av mig lite reflektioner.  Inför jul brukar vi prata extra mycket om att vara snälla mot varandra, men egentligen borde det vara en självklarhet året om. Jag vill lyfta något som jag själv har funderat mycket på – våra förutfattade meningar och hur vi ser på andra människor. Jag får ofta höra att jag ser ut som en person som är “dryg” eller “bitchig”. Det är något som sårar mig, även om jag blir glad när folk säger att de ändrat uppfattning efter att ha lärt känna mig. Men det gör mig också fundersam – är det något jag gör, eller handlar det om hur jag ser ut? Jag har inget svar på det, men jag vet att det är ledsamt och tråkigt att bli dömd på förhand. Vi bär alla på förutfattade meningar, det är mänskligt. Men jag tror att vi kan bli bättre på att stanna upp och reflektera: Varför tänker jag så här? Vad grundar sig min uppfattning på och är den verkligen rättvis?  Vi vet aldrig vad någon annan går igenom eller vad de har i sitt bagage. Så med det här inlägget vill jag uppmuntra oss alla att bli nyfikna istället för att döma, att se bortom första intrycket och framför allt att stötta varandra.  Nu är vi redan så bra på att lyfta varandra i det här communityt, dela med oss av våra tips och tricks och inkludera alla – så låt oss bara fortsätta med det, inspirera andra och bemöta varandra med värme och förståelse.  Tänk vilken skillnad vi kan göra om vi möter varandra utan förutfattade meningar. ❤️ 
Fortsätt utforska gemenskapen!