Hem / Beauty Looks / Bas: börjar jag med IT Cosmetics Bye Bye Pores Leave-On
Josefine
Beauty Star
27/10/22-19:25
Bas: börjar jag med IT Cosmetics Bye Bye Pores Leave-On
Bas: börjar jag med IT Cosmetics Bye Bye Pores Leave-On Solution Pore-Refining Toner. Sedan tar jag två olika ansiktskrämer för att bli ordentligt återfuktad. Den första är CliniqueiD Base Dramatically Different Hydrating Jelly, när den har torkat in så använder jag Glamglow glowstarter mega illuminating moisturizer. När den har torkat in så tar jag DIOR Backstage Face & Body Primer 001 Universal över hela ansiktet och låter den torka in lite. Sedan tar jag min kräm Contour och drar där jag vill ha den, kindben, näsa och panna. Till min foundation använder jag DIORBackstage Face & Body Foundation när jag vill ha en lätt täckning. Om jag vill täcka lite mer blandar jag i Isadora Active All Day Wear Make-Up Foundation. I mina foundations blandar jag även i Farsali Skin Tune Blur. När min foundation är redo så lägger jag små "klickar" på dom lediga ytorna och tar min Clarisonic med Foundation Blender Brush  och börjar jobba in basen.  När jag är nöjd med min bas tar jag puder och sätter ett tunt lager över hela ansiktet med en torr beauty blender, tar sedan bort pudret med en borste. Sedan gör jag min contour då jag använder Anastasias kit och bronzer från Marc Jacobs. Rouge är Nars organism. Första settings sprayen jag använder innan highlight är Mac Prep + Prime Fix, så pudret smälter in i ansiktet. När ansiktet fortfarande är lite små fuktigt lägger jag på highlight från Anastasia för att få ner glow som sitter längre. Efter det gör jag ögonen, brynen, fransar och läppar. När jag är nöjd tar jag lite puder i T-zone och avslutar allt med Urban Decay All Nighter Setting Spray
Urban Decay
All Nighter Setting Spray 118 ml