/ Yves Saint Laurent Lash Clash Mascara Jag har fått äran att
Beauty Tester
Rakel
Beauty Pro
05/05/22-20:40(redigerad)
Yves Saint Laurent Lash Clash Mascara Jag har fått äran att testa Yves Saint Laurent nya mascara Lash Clash och har nu använt den nästan varje dag i snart en månad. För mig har alltid namnet Yves Saint Laurent klingat lite lyxigt i mina öron, jag förknippar det med deras stilrena och classy förpackningar och har på något sätt känts som ett av de originella lyxmärkena. Detta märks när jag först öppnar upp förpackningen till denna mascara. Den är helt mattsvart med märkets logga snyggt markerat i en guldfärgad utstickande form. Mascaran känns lite tyngre och det märks att de valt att använda sig av kvalite material till förpackningen. Borsten är ganska stor vilket jag först chockades över, men har faktiskt inte upplevt något problem med det. Vad tycker jag om själva produkten då? YSL själva hävdar att denna ska ge upp till 200% mer volym till fransarna och, nja. Det kanske jag inte håller med om, men volym ger den absolut och jag upplever att den separerar mina fransar fint. Det jag är mest imponerad av är hur väl denna mascara sitter utan att smula eller smudga. Jag upplever nästan alltid problem med att mina mascaror lägger sig som en svart rand under vattenlinjen vid undre fransraden, men inte denna! Inte ens nu i dessa allergisäsonger då mina ögon lätt kan bli vattniga och rinna. Sedan att mascaran skulle sitta på i 24H, som de själva också säger att den gör, kan jag absolut berätta är en lögn då den ofta brutits ner ganska kraftigt på kvällen, men den håller absolut under ett helt arbetspass på 8-9 timmar! Detta är nog den dyraste mascaran jag provat och för mig är inte mascaran värd den prislappen som den har. Absolut en bra mascara och jag gillar formulan och resultatet den ger, men det är på något sätt liksom inte tillräckligt när priset endast beror på att det är just ett ‘’lyxmärke’’. Det finns definitivt andra mascaror där ute som ger samma resultat! Dessutom är YSL inte ett cruelty free märke, vilket drar ner det ännu mer för mig personligen. Mascaran kostar 375kr och jag har som sagt svårt att rättfärdiga det priset, men just nu är den nedsatt på 20% så att den säljs för 300kr. Är man därför nyfiken på mascaran skulle jag absolut slå till nu. Kul att ha fått testa, tack kicks beauty talks!
Lash Clash Extreme Volume Mascara Black
Yves Saint Laurent
Lash Clash Extreme Volume Mascara Black
Fortsätt utforska gemenskapen!