This is Her! EdP, this is me...
Tror att man antingen älskar eller inte gillar Zadig & Voltaire's This is Her!
Men unik är den!
Har provdoftat många parfymer och detta är en jag alltid kan urskilja.
Finns så många fina dofter men när jag får taxfreebutiks-känsla av en doft är den inget för mig.
Jag vet att jag är petig men med dofter är det ju högst individuellt vad man gillar.
Det sägs att vi t ex omedvetet väljer partner efter hens doft och då pratar vi inte parfym så dofter påverkar mer än vi tror.
Parfymer är ett av mina stora intressen och jag kan lätt gå ut genom dörren på morgonen utan minsta makeup men aldrig utan parfym. Då känner jag mig naken.
Jag har perioder när jag är "doft-trött" och då är det rena enkla dofter som gäller, gärna av mästaren av denna ofta akvatiska kategori, Issey Miyake eller någon av alla Clean Classic.
Men nu tillbaka till denna obeskrivbara doft.
Vore roligt om ni som ännu inte provdoftat den gör det nästa gång (och om ni vill försök gärna beskriva hur ni upplever den).
Om jag ändå gör ett försök:
Den är söt och mjuk, krämigt mjölkig, tränotstrygg men aldrig tråkig. Vispgrädde, vanilj, cashmere och kastanjer.
Men så bor där också en liten rebell i form av rosépeppar som både adderar lite extra sting och gör doften edgy.
Tror denna doft passar alla, student, småbarnsföräldrar eller äldre (om man gillar den), för den är inte vare sig typiskt ungdomlig eller tantig. Den är en attityd och känsla. Och vem vill inte (om så bara för en stund) gå på Paris gator med en naturligt cool och självklar utstrålning.
Hoppas jag gjort någon lite nyfiken! 🌰🤍
Ha en underbar dag! 🌹🍂