/ Testat ANASTASIA's nya matta BAS-produkter đŸ€ FOUNDATION
Nikki
Beauty Pro
09/02/25-12:05(redigerad den 09/02/25-14:09)

Testat ANASTASIA's nya matta BAS-produkter đŸ€

FOUNDATION

Fanns tyvÀrr inte i den ljusa nyans som nog passat min hudton och underton bÀst. Men testade ÀndÄ. Formulan kÀnns lÀtt men ger en hög till mycket hög tÀckning. Faktiskt högre tÀckning Àn jag önskar sÄ av den anledningen Àr den inget för mig. Fin sammetsmatt finish och galet dryg. Det minsta pump jag kunde göra, ett större knappnÄlshuvud, tÀckte hela handryggen!

Vill du ha hög tÀckning och gillar matt finish sÄ mÄste du testa denna!

SETTING SPRAY

Fantastiskt mjuk fin mist (kan vara den bĂ€sta). Matt men naturlig finish. KĂ€nns bĂ„de nytt och klassiskt och nĂ€stan befriande efter allt glow. Det Ă€r inte att jag inte gillar lyster men jag vill absolut inte se blankt svettig ut nĂ€r min makeup Ă€r nygjord! đŸ˜…âœšïž

Kan inte riktigt bedöma hur bra den hÄller makeupen men hade med mening skippat setting spray hemma innan och blush, highlighter osv sÄg fortfarande vÀldigt bra ut pÄ kvÀllen. Dock sÄ var det ju inte varmt vÀder eller att jag trÀnade och blev svettig.

FrÀsch doft, tycker jag. Hittade sedan att den ska dofta yuzu (citrus) och ingefÀra. Doftar inte starkt och efter nÄgra minuter kÀnner jag den inte sjÀlv lÀngre.

Har redan flera setting sprays just nu men denna skriver jag upp pĂ„ min önskelista. đŸ„°

Extra plus, Àntligen en setting spray i en jÀttesnygg förpackning. De Àr ju stora och stÄr framme sÄ varför görs de normalt inte finare!?

BĂ„da produkterna Ă€r icke-komedogena (dvs tĂ€pper inte till porerna), cruelty-free och veganska. đŸ‡đŸŒžđŸ€

Impeccable Foundation #00N
Anastasia
Impeccable Foundation #00N
Impeccable Setting Spray 100 ml
Anastasia
Impeccable Setting Spray 100 ml
FortsÀtt utforska gemenskapen!