Kicks shop picto Till KICKS.se
Hem
Alla inlägg
Teint Idole Ultra Glow kommer i hela 45 nyanser, varav 03 Bei
Fatima
31/08-20:30
Teint Idole Ultra Glow kommer i hela 45 nyanser, varav 03 Beige Diaphane och dess glow hade nog varit en match made in heaven med min sensommar-bränna! Därefter kommer jag nog vända mig till 024 Beige Vanille alltefter att soltimmarna ersätts med glåmigare dagar (och hy). En sak jag gör för att min foundation ska ge ett så fräscht och naturligt intryck som möjligt är att inte endast preppa utan att även vara extra medveten om vad man applicerar sin foundation med! Är foundationborsten platt eller "stippling"? Är den gles eller tät (påverkar täckningsgraden)? Är den av god kvalitet eller lämnar den många strån som man behöver peta bort (och därmed förstör finishen)? Dessutom är serum (gärna med hyaluronsyra) följt av en kräm ett absolut måste för mig då det går betydligt djupare ner i hudlagren än vad som är möjligt för krämen - därför är det svårare för huden att "få slut" på fukt och istället börja extrahera den från sminket. Därför är det så lockande med en foundation som Teint Idole Ultra Glow, som värnar om huden såväl som det estetiska resultatet. Sedan har jag ett setting puder och några bomullspinnar i väskan för att alltid kunna bättre på sminket - matta ner, dutta ut ofullkomligheter m.m. Vi har nog kollektivt accepterat att sminket ser sällan ut under dagen som det gjorde när det var nyapplicerat på morgonen, men det vill jag bevisa inte är en omöjlighet! Nyckeln är bara att vara förberedd (som en scout!).