/ Tänkte dela med mig av en beauty horror story som hände
Sidar
Beauty Star
02/10/24-19:00
Tänkte dela med mig av en beauty horror story som hände förra sommaren på gran canaria! 🌴 Jag bestämde mig för att prova en ny peeling mask från ett spanskt apotek som hade fått otroligt ”bra” recensioner. Det var en syra med starkt rykte om att ge huden ett magiskt glow. Jag var exalterad och tänkte att det här skulle vara min lösning på trött och torr hy. Så, en kväll applicerade jag peelingen, men eftersom jag ville ha ”extra” effekt lät jag den sitta på lite längre än rekommenderat. Inte det smartaste draget, visade det sig. Jag råkade somna med peelingen på.. När jag vaknade nästa morgon såg min hud ut som om jag hade bränt mig i solen — röd, irriterad och fläckig. Panikslagen började jag smörja in mig med alla lugnande produkter jag kunde hitta, men det var för sent. Min hy var inte bara öm, utan började också flagna kraftigt dagarna efter. Jag fick hålla mig borta från solen och kunde heller inte bada i havet eller i poolen, så semestern blev förstörd. när det kommer till hudvård, följ alltid instruktionerna och less is definitely more!
Fortsätt utforska gemenskapen!