Som den parfynörd man är så är jag alltid ute efter nästa unika parfym som ger mig den där wow känslan. Hittills ligger Animalique från Byredo på toppen det senaste året, men nu får den tillskott av denna skönhet nedan.
Aerin serien från Estee Lauder var inget som jag hade funderat mycket på tidigare, men i samband med att jag testade Muglers nya angel fantasm inne på Åhléns förra veckan så frågade jag en i personalen vilken parfym hon skulle rekommendera mig utifrån beskrivningen av vad jag dras till. Hon gick till skåpet och drog fram denna. Efter två sprut var jag såld!
Det är svårt att beskriva denna parfym då den går igenom flera stadier av förändring. För mig är en dåtid och nutid i ett. Den än nostalgisk, vacker, blommig, lite kryddig med en sötma i botten. Den har den där mjuka doften av brevpapper jag samlade på som barn. Jag tror att denna parfym är bäst lämpad för våren, men jag kommer ändå använda den flitigt o höst och vinter 🤍 och flakongen samt förpackningen är i sig en skönhet att titta på!
Så synd att @KICKS inte har denna linje med parfymer inne i sitt sortiment. Fortsätt utforska gemenskapen!