SkinByCelinne- STRANDVÄSKAN OCH DESS INNEHÅLL
Vi är mitt inne i högsommaren och allt vi begär är lata dagar på stranden med en glass i högsta hugg. Oavsett om du är ledig eller jobbar så kommer vi alla att träffas av en gemensam nämnare, solens varma strålar. Vi vill snabbt rafsa ihop strandväskan för att sedan njuta av sand mellan tårna och ett svalkande dopp.☀️
Nyckeln till en lyckad stranddag är en genomtänkt strandväska. Men hur ska vi tänka? 🤔
En solig dag skriker skydd i form av SPF, helst så hög SPF som möjligt och ja du blir brun med SPF 50…. Börja med att smörja in dig redan hemma helst 30 min innan du går ut, dels för att komma åt överallt och inte hinna bli för exponerad. Ta med skydd för kropp, ansikte men också ett stick. Detta kommer du långt på, glöm inte att återapplicera ofta och speciellt om du svettas eller badar mycket.
Några givna solskydd som kommer i skymundan är en stor hatt eller keps, utmärkt för att skydda hårbotten och täcka ansiktet med, men glöm inte att dina solglasögon fyller en stor funktion. Att du ser lite coolare ut på stranden i all ära men att skydda ögat och huden runt omkring är väldigt viktigt då den är tunn och skör.
För att inne glömma vätska, att kroppen är uppbyggd av 60% vatten är ingen hemlighet och att utsätta sig för värme och sol utan att fylla på vätskenivåerna är inget att rekommendera, varken för ditt mående eller huden. Fyll upp en stor vattenflaska med vätskeersättning och fyll på ordentligt under dagen.
SLUTA MAXA SOLTIMMARNA, som hudterapeut tycker jag mig se en hets kring soltimmar. Vi måste sluta upp med att få ångest om man inte solar från morgon till kväll. Det är en osund vana som kan sluta upp med malignt melanom. ⛱
En skön dag på stranden är verkligen sommar för mig men vi måste ändra våra solvanor drastiskt och det är nu. Vad är ett måste i din strandväska och varför? Berätta gärna om du sitter på ett lifehack när det kommer till sol och sommar! 😍
Clarins
Invisible Stick Sun Care SPF50