Kicks shop picto Till KICKS.se
Hem
Alla inlägg
SkinByCelinne- SPF-PREPP INFÖR VÅREN OCH SOMMAREN Låt oss ta
SkinByCelinne
Beauty Talks Ambassador
12/05-18:16
SkinByCelinne- SPF-PREPP INFÖR VÅREN OCH SOMMAREN Låt oss tala om SPF. Det har aldrig varit mer trendigt att använda SPF, låt oss sjunga hejja rop för detta då baksidan av myntet har tyvärr dåliga nyheter. Vi har aldrig haft så mycket hudcancer som vi har nu i Sverige! För varje år kommer nya rapporter och tyvärr har denna negativa trend fortsatt. Vi som är fanatiker av solskydd, ja jag tillhör den skalan som går runt med SPF 50 året om. Är det något vi auktoriserade hudterapeuter tjatar om är det just vikten av solskydd. Utan att tråka ut er så vill jag snabbt dra strålningen som finns runtomkring oss. UVA- gör pigmentet i huden mörkt, tränger ner djupare i hudens skikt, får huden att åldras i förtid och orsaka hudcancer, kan bryta ner d vitamin i huden. UVB- gör att vi bränner oss om vi solar för mycket, huden åldras och kan ge upphov till cancer, tränger inte ner lika långt som UVA. Sedan år 1992 är solljuset och dess UV-strålning klassat som cancerframkallande för människor av Världshälsoorganisationens WHO. VI behöver inse faktum att en solbränna inte är fräscht och friskt. Vi har så många olika metoder att ta till ifall man vill se solbränd ut. Men att ta till solen eller solarium är en hälsofara! Lite tips för att vara väl preppad inför vår och sommaren. 1. Investera i ett solskydd du gillar, tycker du inte om solskyddet kommer du sannolikt dra dig från att använda det. 2. Har du kvar solskydd som har några år på nacken, gör dig av med det gamla. Leder till försämrat skydd och i värsta fall en allergisk reaktion. 3. Mitt life hack är att alltid ha ett solstick som du snabbt och bekvämt kan bättra på under dagen, slippa uppkomsten av bruna fläckar. 4. Använd solglasögon,keps eller hatt för att förstärka skyddet. 5. Det viktigaste av allt ---- ÅTERAPPLICERA--- svett, vatten, nötning eller tid gör att solskyddet försämras. Bättra på en gång för mycket. Glöm inte mängden!!! Jag personligen har solskydd för kroppen, en för ansiktet, stift, SPF som skyddar håret och hjässan, en SPFmist att bättra på med. För att behålla en frisk och hälsosam hud är det vid stor vikt att använda SPF året om, det är aldrig för sent oavsett vem du är. Sola säkert och glöm inte att man kan njuta på stranden under ett parasoll med en stor hatt.
EVY Technology Sunscreen Mousse SPF50 100 ml
EVY Technology Sunscreen Mousse SPF50 100 ml
EVY Technology Sunscreen Mousse SPF50 Kids 150 ml
EVY Technology Sunscreen Mousse SPF50 Kids 150 ml
EVY Technology Daily Defence Face Mousse SPF50 75 ml
EVY Technology Daily Defence Face Mousse SPF50 75 ml