SkinByCelinne- MIN RESA GENOM HUDEN + MIN MUST-HAVE!
Aldrig, aldrig någonsin skulle jag tro att Celinne 6 år skulle älska sin hud (ja för den delen andras med). Men här står jag, 24 vårar senare och snart färdigutbildad hud och spaterapeut. Det är en häftig känsla när man träffar rätt, för jag har gjort en hole in one. Jag tog rätten att förbättra och må bra, rätten till en god hudhälsa.
För att göra en krokig och komplicerad väg kort så har jag alltid haft problem med huden. Atopiska eksem avlöste min barndom, det var så illa att jag kliade upp mina armveck, slutade alltid med köttsår som savade genom tröjan. Vita fläckar (hypopigmenteringar på vårt språk) på armarna blev kontentan av frenetiskt kliande och mängder av utskrivna mirakelkrämer som skulle göra underverk. Jag hade långärmade tröjor jämt, för jag skämdes. En rädsla att någon skulle kommentera mina äckliga armar. Det komplex jag hade då kan idag göra ont, ont att jag inte var snällare mot Celinne 6 år.
Idag vet jag bättre, med en rosacea hud från tonåren tills idag är jag så fruktansvärt tacksam. Att jag hittat ett sätt att hålla mina åkommor i schack. Visst får jag skov ibland och det påminner mig om hur psykiskt och fysiskt påfrestande det kan vara med hudproblem. Nu älskar jag min hud så pass mycket att jag valt det både som intresse och yrke. Jag andas hud, hudvård, ingredienser, förändring och förbättring. Jag vet nu vad min hud älskar och kräver för att må bra, jag kämpar fortfarande med en hud som i omgångar är blossande röd, kvisslor som pulserar och ögon som svider. Men det finns en stapelvara som alltid har en plats i mitt badrumsskåp och ja i mitt hjärta.
Hoppas ni vill hänga med mig här inne, hela våren ut. Jag kommer dela med mig av min resa, tipsa om produkter, trender som stärker hudhälsan och det jag kan bäst-kroppens största organ, HUDEN! ❤️
-Dermaceutic k ceutic 525 kr-en underbar reparationskräm som lindrar rodnad och återställer hudens mikrobalans. SPF 50 vilket är ett måste. Denna dagkräm använder jag 365 dagar om året år efter år. En stapelvara, reser varken till norr eller söder utan denna flaska i mitt bagage. Lika viktigt som pass och plånbok.
Dermaceutic
K Ceutic 30 ml