/ Skin cycling är nog den största hudvårds trenden på länge! I
Marta - Hudvårdstankar
Beauty Star
27/01/23-10:05
Skin cycling är nog den största hudvårds trenden på länge! I dagens video förklarar jag hur schemat är uppbyggt. Men tänkte även att vi skulle gå genom varför jag personligen väljer att inte följa det här exakta schemat.Min anledning till att inte följa just detta schemat är retinol. Enligt det här klassiska skin cycling schemat så används retinol var fjärde dag. Vilket jag är något skeptisk emot eftersom receptorerna i huden som aktiveras av retinol håller sig aktiva i 24h efter applicering. Därför rekommenderas det att bygga upp en tolerans och använda retinol så ofta som huden tål, för att få det bästa resultatet. För mig har retinol verkligen varit en hjälte när det kommer till min hormonella akne. Jag har även genom åren byggt upp en tolerans så att jag kan använda retinol varannan kväll. Så håller jag mig till något schema? Både ja och nej. Jag använder retinol varannan kväll. Övriga kvällar lägger jag fokus på fukt. Sedan är jag noga med att lyssna på huden och exfolierar vid behov (ca. 1 gång i veckan). Den kvällen kör jag både fukt och exfoliering.Nu är jag så nyfiken på hur ni gör? Håller ni er till något schema när det gäller aktiva ingredienser? 💗✨
Turn Over 40 ml
Dermaceutic
Turn Over 40 ml
HydraMolecular Moisture Serum 30 ml
BeautyAct
HydraMolecular Moisture Serum 30 ml
Blue Therapy Retinol Night Serum 30 ml
Biotherm
Blue Therapy Retinol Night Serum 30 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!