☁️🍨 Senaste KICKS köpet 🍨☁️
CLEAN Classic Vanilla Cloud EdP
Toppnoter: Vaniljorkidé, Aldehyder, Bergamott
Hjärtnoter: Vit Freesia, Cyklamen, Päron
Basnoter: Vanilj, Sandelträ, Mysk
En Limited Edition från CLEAN som precis som alla andra CLEAN Classic-dofter är vegansk.
Tycker inte annars att den egentligen har något som påminner om CLEAN's dofter. Har inte provdoftat dem alla men ganska många och gillar några av dem också.
Den är inte lätt och fräsch utan mer vaniljigt fluffig. Påminner mig om vaniljvisp. I början anas också lovande lite friskhet från bergamottzesten (citrus) och de noterna tillsammans gillar jag. Tyvärr så kommer inte blommorna och päron fram som jag önskat på min hud och nu flera timmar senare så är basen faktiskt också mest vanilj.
Dock doftar den fortfarande mycket så väldigt bra hållbarhet.
Kommer att funka som dagdoft nu den kalla årstiden och kan nog också passa för layering.
Köper VÄLDIGT sällan en parfym utan att provdofta. Har 100% koll på samtliga ingående doftnoter och borde verkligen gilla den mer men i detta fallet hade vi ingen kemi.
Så är det ibland och jag vill vara ärlig i mina inlägg.
Låt nu inte detta avskräcka er från att provdofta den. Den kan vara helt annorlunda på just din hud.
Gillar du dessutom några av de andra dofterna jag också taggar så är den värd att provdofta.
Den är dessutom prisvärd, nu på kampanj 25% och den håller riktigt länge.
Dock tycker jag personligen att GUCCI Flora Gorgeous Orchid EdP är en mycket finare och mer välbalanserad doft.
Sol de Janeiro's mist är billigare.
Ariana Grande är lite för längesedan jag provdoftade för att kunna jämföra men de har alla likheter med denna och den stora gemensamma nämnaren är doftnoten Vaniljorkidé.
Clean
Classic Vanilla Cloud EdP 30 ml
Gucci
Flora Gorgeous Orchid EdP 30 ml
Sol de Janeiro
Brazilian Crush Cheirosa 59 Perfume Mist 240 ml
Ariana Grande
Cloud EdP 100 ml