đ Self-tan & SPF đ
Jag ska erkĂ€nna att jag gĂ€rna vill ha lite solkysst glow men helst utan att ligga och steka pĂ„ stranden. Ăr ganska mycket utomhus men dĂ„ tillhör jag dem som hellre skyddar mig med tunna klĂ€der, solhatt/keps och solglasögon Ă€n att hela dagarna upprepat smörja mig med solskydd.
Men om jag Àr pÄ stranden eller ligger vid poolen sÄ smörjer jag mig frÄn topp till tÄ med solskyddsprodukter frÄn EVY Technology (sÀljs tyvÀrr ej lÀngre pÄ KICKS men finns pÄ mÄnga apotek), SPF50 i ansiktet och pÄ kroppen brukar jag börja med SPF50 för att i slutet av sommaren övergÄ till SPF30.
Ălskar denna brun-utan-sol mist för ansiktet frĂ„n St Tropez och anvĂ€nder gĂ€rna nĂ„gon hĂ€rlig, Ă„terfuktande och vĂ€ldoftande olja för att fĂ„ lite fĂ€rg och glow pĂ„ kroppen. Finns mĂ„nga att vĂ€lja bland, t ex denna frĂ„n Rituals, Karma Shimmering Body Oil men Ă€ven t ex NUXE och Hickap.
TÀnk pÄ att inte spara och anvÀnda gammalt solskydd - det Àr en fÀrskvara!
Oftast finns det pÄ förpackningen en symbol med antalet mÄnader produkten kan anvÀndas efter öppnandet eller sÄ kan det stÄ ett bÀst före datum som pÄ mina EVY och dÄ gÀller det oavsett om förpackningen Àr öppnad eller inte.
Njut av SđLEN men var rĂ€dda om er! đ„°
Det Àr en sak att i förtid fÄ rynkor och pigmentflÀckar, en annan att fÄ hudcancer!