/ Reste långt för att hitta en produkt som finns runt
Nikki
Beauty Pro
05/08/25-08:24

Reste långt för att hitta en produkt som finns runt hörnet... 😃

Testade en ny setting spray från ett varumärke som heter Meroda, Final Touch Setting Spray, i butik häromdagen. Salufördes som mycket lämplig för känslig hud, fri från det mesta (som man inte vill och bör ha i sina hudvårdsprodukter). Dessutom är varumärket cruelty-free och produkterna veganska så när som på att butiksbiträdet trodde att de fortfarande eventuellt hade bivax i en mascara. Det kan jag leva med.

Setting sprayen kändes jätteskön på huden, inte minsta sticky heller.

Jag står där och funderar på köp (trots att jag har alldeles för många redan) när jag blir bjuden på te. Under tiden googlar jag på varumärket för att hitta lite ytterligare information och kanske recensioner och får då reda på att varumärket är från Nederländerna och ser då även att denna setting spray nu finns att köpa på apotek i Sverige! 😁

Så köpet fick vänta men jag tänker inte glömma bort den och varumärket MERODA!

Tänkte att detta kunde vara av intresse då det verkar finnas många härinne på communityt med känslig hud, som värderar cruelty-free och som föredrar veganska produkter.

Tänker också att denna kan vara lämplig för alla unga som precis börjat använda makeup och där man vill att huden ska förbli oförstörd och välmående. 🌸

Känner ni till MERODA?

Fortsätt utforska gemenskapen!