đŠ Rengöring đŠ
Rengöringen Àr nog den produkt i min hudvÄrdsrutin som jag varierar mest. Tycker inte att det Àr det roligaste sÄ dÀrför vill jag att det ska gÄ sÄ snabbt och enkelt som möjligt, helst i ett steg.
AnvÀnder sÀllan vattenfast makeup och behöver dÀrför nÀstan aldrig anvÀnda makeup remover. Minns inte att jag nÄgonsin köpt nÄgon dÄ man ofta fÄr med det i kit eller som gÄva.
Har just nu tvÄ smÄ frÄn Clinique som bÄda Àr bra. Se bild 2.
Jag Àlskar löddrande rengöringar dÄ jag tycker att jag fÄr den renaste kÀnslan av dem. Har taggat de flesta av de jag testat och gillat mest. Favoriterna hitintills Àr ganska mÄnga men de tvÄ frÄn Biotherm ligger högt i topp (en Àr en löddrande oljerengöring) liksom den rosa frÄn Clinique (otroligt dryg dessutom) samt IT Cosmetics Confidence in a cleanser.
Har Àven testat nÄgra rengöringar som ocksÄ Àr exfolierande (bl a frÄn Clinique).
Smidigt att slÄ ihop det, tycker jag. Men med dem ska man ju alltid undvika ögonomrÄdet sÄ dÄ krÀvs i alla fall en produkt till.
Nu har turen kommit till DERMALOGICA och deras Special Cleansing Gel.
Första intrycket Ă€r vĂ€ldigt lovande, tror den hĂ€r kan vara riktigt bra! âïž
Det Àr Àven den en löddrande rengöringsgel som bl a innehÄller sÄptrÀdsextrakt som Àr naturligt löddrande och som bÄde snabbt och skonsamt tar bort all makeup och smuts utan att torka ut huden. Huden kÀnns tvÀrtom nÀstan mjukare. Mycket dryg!
Vad gillar ni för rengöring? đŠ