Hem / Alla inlรคgg / Recension och jรคmfรถrelse๐Ÿ’š Jag har testat bรฅde Dr.Jart+
Tuva
Beauty Star
26/03/24-20:42 (redigerad den 26/03/24-20:45)
Recension och jรคmfรถrelse๐Ÿ’š Jag har testat bรฅde Dr.Jart+ cicapair tiger grass color correcting treatment och Erborian CC red correct foundation och tรคnkte skriva lite om vad jag tycker ifall man vill testa nรฅgon av dem men inte vet vilken. Min mamma har รคven testat bรฅda och vi fastnade fรถr olika๐Ÿ’š Krรคmerna marknadsfรถrs som olika typ av produkter, men de รคr bรฅda grรถna krรคmer som beskrivs som lugnande fรถr kรคnslig hud och neutraliserande fรถr rรถd hud eller rรถda partier vilket gjorde att jag var nyfiken pรฅ bรฅda. Till vardags vill jag ha nรฅgon typ av tรคckning dรฅ jag lรคtt blir vรคldigt rรถd av olika temperaturer och klimat men รคven vid trรคning och dylikt, men jag vill inte ha en tjock foundation. CC red correct har en rinnigare formula รคn cicapair vilket jag fรถredrog dรฅ jag gillar att applicera den med hรคnderna i hela ansiktet. Jag รคr 22 รฅr och har kombinerad hy med stรถrre porer pรฅ nรคsan, hakan och i pannan. Min mamma fรถredrog cicapair dรฅ hon gillar att fokusera mer pรฅ olika punkter i ansiktet och lรคgga mer fokus dรคr det behรถvs istรคllet fรถr jรคmnt i hela ansiktet. Hon รคr 57 รฅr och har รคven hon kombinerad hy, men med grรถvre porer รคven pรฅ kinderna samt รคven lite solskador. Hon gillade att den lite tjockare konsistensen hos cicapair jรคmnade ut huden pรฅ kinderna och tรคckte solskador och ojรคmnheter. Jag upplevde att den lite tjockare konsistensen var svรฅrare att distribuera รถver hela ansiktet. Vi bรฅda fรถredrar att ha puder รถver krรคmerna, mamma ett kompakt puder och jag ett lรถst och bรฅda funkar jรคttebra fรถr bรฅda krรคmer. Det hรฅller sig dรคrfรถr lite finare under hela dagen fรถr oss som blir lite oljiga men vi har รคven testat bรฅda utan puder och det ser lika fint ut men hรฅller inte riktigt lika bra. Jag kan รคven tillรคgga att jag รคr vรคldigt ljus i huden och dessa krรคmer kan dรคrfรถr bli nรฅgon nyans fรถr mรถrk pรฅ mig men det rรคddar jag med lite bronzer. Fรถr mamma som inte รคr riktigt lika fair passar de bra i fรคrgen. Sammanfattningsvis skulle jag dรคrfรถr rekommendera erborians CC red correct fรถr den som vill ha en lรคtt krรคm som jรคmnar ut rรถd hud och ojรคmnheter รถver hela ansiktet. Antingen fรถr sig som en bas eller innan foundation. Fรถr alla typer av hud och รฅlder och kanske lite extra till de som รคr torra. Dr.Jart+ cicapair skulle jag dรคrfรถr rekommendera till den som sรถker en krรคm att kunna applicera pรฅ specifika punkter som man vill ha lite extra tรคckning pรฅ. Till exempel rosacea pรฅ kinder eller solskador som man vill jรคmna ut lite nรคr man inte vill ha en tjock foundation. Mรถjligtvis inte fรถr dig med torr hud om du upplever att krรคmer รคr svรฅra att sprida ut, men har du en bra fuktgivande bas kan den รคndรฅ vara vรคrd att testa. Mitt tips รคr รคven att vรคrma upp den lite pรฅ handen fรถrst och bygga upp den istรคllet fรถr att ta fรถr mycket direkt. Jag vill gรคrna hรถra andras รฅsikter om dessa produkter sรฅ skriv gรคrna om ni har testat och fastnat fรถr nรฅgon, eller inte hรฅller med mig. Hoppas det hjรคlpte nรฅgon!โ˜บ๏ธ
CC Red Correct Foundation 45 ml
Cicapair Tiger Grass Color Correcting Treatment 50 ml