/ REA året runt! Tror detta året slår rekord i reor. Vet
Nikki
Beauty Pro
22/12/24-11:15

REA året runt!

Tror detta året slår rekord i reor. Vet inte om man ska skratta eller gråta! 🤣🥲

Fullkomligt drunknar i utskick om julreor och förtur till mellandagsrean.

Tyckte redan att Black Friday som många butiker här i Sverige gjort till Black Month gav lite sur eftersmak och nu innan julklapparna ens lagts under granen börjar många sälja ut julaskar och annat med 30-50% rabatt, 2 för 1 osv.

På ett sätt skönt att man redan nu innan julhelgen kan klicka hem sånt man "behöver" eller vill testa. Kanske bunkra några extra fina presenter för kommande födelsedagar osv. och faktiskt slippa bry sig om eventuella mellandagsreor och istället umgås, koppla av och njuta av sin välbehövliga julledighet. En annan känsla som ligger och puttrar är, i alla fall för mig, att man på något sätt får känslan av att känna sig lurad. För vad är egentligen ordinarie priser när det snart är rea året runt?

Det är ju redan väl känt att ouppnåeliga ideal på sociala medier är en av flera orsaker till dålig självkänsla och psykisk ohälsa bland många yngre. Tror att köphysterin som skapats riskerar att förvärra det hela då jag tror att denna målgrupp också är "an easy target" för handeln.

Jag har själv shoppat lite redan och kanske blir det något mer om det är ett riktigt bra fynd. Men inte utan att tänka efter riktigt noga.

Dags att värdera både sig själv och sina pengar högre! 🥰💰🥰💰🥰💰

Behöver man inte tänka på pengar alls tycker jag man ska köpa något extra att slå in och lägga i en av alla dessa julklappsinsamlingar som tyvärr behövs.

Tror jag tänker lite för mycket ibland... men är det någon som känner likadant - eller inte, får ni gärna kommentera! 😃

Fortsätt utforska gemenskapen!