Nu kanske jag är sist med att upptäcka dessa, men var inne på H&M nyss och fastnade vid hyllan med parfymer från deras märke Est. 1947. Så söta små flaskor med parfymer i fina färger som jag inte sett förr. Hann inte dofta på alla då jag hade lite bråttom, så sprayade snabbt på mig en jag fastnade för när jag läste doftnoterna, och det var Fearless Optimist EdT.
Fruktig, blommig, gourmand — en solig doft inspirerad av varma vindar och kokosnötslundar. Toppnoter: pistage, havssalt, pina colada, kanderade äpplen. Mellannoter: heliotrop, vita blommor. Basnoter: salt kola, sandelträ, mysk, pralin.
Tycker just denna doft liknar Sol de Janeiro 62, iaf som jag minns den. Var väldigt länge sedan jag doftade på den, men det var det första jag kom att tänka på när jag kände denna doft. Så ett tips om ni är inne på H&M - kolla gärna in dessa parfymer, 99 kr kostar dem för 30 ml, finns även 10 ml för 60 kr. Vet dock inte hur bra hållbarheten är än.
Lyckas bara lägga upp ett foto och den doft jag nämner i texten är alltså inte den som är i fokus på bilden.