Kicks shop picto Till KICKS.se
Hem
Alla inlägg
Nu har jag testat Lancôme Rénergie H.C.F Triple Serum i ungef
Ebba
20/06-18:06
Beauty Tester
Nu har jag testat Lancôme Rénergie H.C.F Triple Serum i ungefär 7 veckor och här kommer min recension. Till att börja med vill jag säga att detta verkligen känns som en unik och lyxig produkt. Serumet består av tre olika serum (hyaluronsyra, C-vitamin + niacinamid och ferulinsyra) som man sedan blandar ihop i handflatan innan applicering. Dessutom är serumet patenterat till 2035 vilket känns riktigt häftigt! Serumet sägs öka hudens fasthet och ge bättre hudkvalitet, reducera rynkor och fina linjer samt reducera pigmentfläckar. Produkten ska dessutom fungera på alla hudtyper och även känslig hy. Jag har kombinerad och känslig hy så jag tycker alltid att det är spännande att se om en produkt fungerar både på mina torrare och fetare partier och dessutom utan irritera huden. Vid applicering tycker jag att serumet känns lite kladdigt men det går snabbt in i huden. Formulan är som en rinnig gel (väldigt lätt på huden) och lämnar ingen hinna. Det har en svag men god doft och jag har faktiskt fått höra från flera att jag doftar gott efter att jag använt serumet. Jag tycker definitivt att jag kan se en förbättring på hudens kvalitet. Jag har fått mer lyster i huden och känner mig mer återfuktad. Tidigare hade jag små knottror i ansiktet som nu försvunnit. Mina torrare partier har verkligen förbättrats medan mina fetare partier kan bli något oljiga av produkten. Här väljer jag då att applicera en lite mindre mängd produkt alternativt ett annat serum. Jag har inte heller upplevt någon irritation i huden så jag skulle säga att produkten är ganska säker för känslig hy. När det kommer till den uppstramande effekten och reducering av fina linjer och rynkor kan jag tyvärr inte uttala mig då jag inte har dessa problem än. Men jag tycker absolut att jag känner mig lite mer plumpad. Kommer jag köpa Rénergie H.C.F Triple Serum i framtiden? Absolut inte omöjligt men jag måste ändå säga att jag föredrar Lancôme Advanced Génifique Youth Activating Concentrate Serum.