/ Mitt senaste köp på kicks var denna parfym. Prada
Mirre
Beauty Star
03/10/24-16:27
Mitt senaste köp på kicks var denna parfym. Prada Paradoxe är en parfym som verkligen överraskar och imponerar. Jag hade höga förväntningar när jag först fick den i mina händer, men den lyckades överträffa dem på ett sätt jag inte riktigt hade förväntat mig.Det första som slår en är den vackra flaskan – en snygg, triangelformad design som direkt påminner om Pradas ikoniska logga. Den känns lyxig, utan att vara överdrivet flashig, och är helt klart en sådan flaska som man gärna har stående framme.När det kommer till själva doften, så är den verkligen en resa. Toppnoterna av päron och mandarin är friska och livliga, vilket ger en härlig start som känns både fräsch och upplyftande.Det är nästan som om man stiger ut i en trädgård på en solig vårdag. Men det som gör den intressant är att den inte stannar vid att bara vara fruktig och lätt. När hjärtnoterna börjar komma fram, med apelsinblomma och neroli, blir den mycket mer komplex och djup. Det är här som den verkliga magin händer för mig – den övergår till en mer blommig och varm doft, utan att bli tung eller påträngande.Basen är nog min favoritdel. Vaniljen och vita mysktoner ger en mjuk, krämig känsla som känns både mysig och sensuell. Det är en perfekt avslutning som får doften att stanna kvar på huden i flera timmar, utan att någonsin kännas överväldigande. Man känner sig omgiven av en subtil, varm doft som är diskret men ändå märkbar.
Fortsätt utforska gemenskapen!