Min morgonrutin
Med ACO
-
ACO Renewing Daily Cleanser
Jag börjar morgonen med att rengöra ansiktet med ACO Renewing Daily Cleanser. Den här rengöringen är skonsam men effektiv, vilket gör den perfekt för att ta bort eventuella rester av talg och smuts. Den hjälper också till att hålla huden fräsch och ren utan att torka ut eller irritera huden, vilket gör den bra för både känslig och normal hud.
-
Pyunkang Yul Essence Toner
Efter rengöring, applicerar jag Pyunkang Yul Essence Toner. Denna toner är rik på fukt och hjälper till att balansera hudens pH-värde, vilket är ett viktigt steg för att förbereda huden för de produkter som följer. Den lugnar och återfuktar huden på djupet, vilket gör att min hud känns mjuk och smidig hela dagen.
-
Purito Niacin Essence
Därefter använder jag Purito Niacin Essence. Niacinamid (vitamin B3) är en fantastisk ingrediens för att förbättra hudens struktur, jämna ut hudtonen och minska synligheten av porer. Det är också lugnande och minskar inflammation, vilket gör det bra för personer som har en benägenhet för rodnad eller orenheter.
-
ACO Spotless Mattifying Moisturiser / ACO Purifying Day Cream (SPF 30)
Som sista steget i min morgonrutin använder jag ACO Spotless Mattifying Moisturiser. Denna fuktkräm ger lätt fukt utan att kännas tung och mattar ner huden för att förhindra glans under dagen.
Känner jag för att använda en annan kräm brukar jag använda mig av ACO Purifying Day Cream (SPF 30). Denna ger både återfuktning och ett skydd mot solens skadliga UV-strålar, vilket är superbra för att förebygga solskador.
Båda krämerna passar bra för att ge ett lättare skydd utan att kännas för tunga på huden.
Direkt efter duschen är det viktigt att återfukta huden på kroppen för att hålla den mjuk och smidig. Då använder jag mig av ACO Oparfymerad Body Lotion Moist, som är perfekt för detta, då den ger långvarig återfuktning i upp till 48 timmar utan att vara tung eller fet. Den är också oparfymerad, vilket gör den idealisk för känslig hud som lätt kan reagera på starka dofter
Varför denna rutin fungerar bra för mig:
Den här rutinen är skräddarsydd för att hålla både ansikte och kropp återfuktade, balanserade och skyddade under hela dagen. Den är enkel men effektiv och passar bra för min hudtyp och mina behov.