/ Min flaska är nu slut, och det har faktiskt lämnat ett litet
Chuchu
Beauty Pro
05/07/25-16:00

Min flaska är nu slut, och det har faktiskt lämnat ett litet tomrum i min rutin. Huxleys Oil Essence har varit en favorit och en produkt jag återkommit till när huden känts obalanserad eller fuktfattig. Konsistensen är lätt och mjuk, som en tunn olja blandad med essence, och den absorberas snabbt utan att kännas klibbig.

Det jag uppskattat mest är hur den ger ett lugnt, återfuktat intryck utan att försöka göra för mycket. Huden känns mer jämn och mindre stressad. Doften är ljuvlig, något jag faktiskt såg fram emot varje gång, diskret men närvarande, kan nästan inte sätta fingret på vad den doftar men det är en otroligt god doft.

Den innehåller parfym och en liten mängd alkohol, vilket kan vara värt att nämna för känslig hud. För mig fungerade den fint. Utöver det så innehåller den till störst del kaktusextrakt som då ska vara en lugnande ingrediens för huden med massor av antioxidanter. Jag vet inte om jag kommer springa och köpa den direkt igen då den är ganska dyr, men den har definitivt förtjänat sin plats bland produkter jag gärna återvänder till ☺️

Essence; Brightly Ever After 30 ml
Huxley
Essence; Brightly Ever After 30 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!