Jag har fått testa detta serum i samarbete med #reviewclub
Min hy: Kombinerad (kan vara både oljig & torr på samma partier) hy som också är aknebenägen.
Detta serum ska ge intensiv återfuktning & få huden att se jämnare, fylligare, slätare & mer strålande ut.
Serumet har en något tjockare konsistens än de vattniga serumen som finns, känns lite smått oljig på huden precis när man applicerar det men detta försvinner snabbt och det absorberas relativt fort. Man kan få vänta ngn minut dock innan man lägger på sin ansiktskräm.
Jag tycker verkligen om detta serumet, det har en härlig och, enligt mig, inte för stark doft av apelsin 🍊 Huden känns återfuktad men jag hade önskat liiite mer fukt då jag fortfarande ser ngt torr ut när jag sminkar mig. Jag tycker absolut att man får ett fint glow men det bästa av allt är att på kort tid (ca 2-3 veckor) så har detta serum reducerat mina akneärr en hel del!🫢 Så återfuktning, jämnare & mer strålande hy lever serumet upp till helt klart. Däremot fylligare och slätare hy vet jag inte riktigt om jag tycker att det ger.
Det har gått fint ihop med mina övriga produkter i min hudvårdsrutin och har inte gett några reaktioner så det funkar fint även för aknebenägen hy.
Skulle också säga att serumet är väldigt prisvärt med tanke på att det inte behövs mycket produkt alls, jag har använt serumet i ca 3 veckor nu och har fortfarande typ 3/4 kvar.
Kan varmt rekommendera detta serum till alla som vill ha återfuktning, lyster & en jämnare hudton!✨
Lumene
Nordic-C Glow Boost Essence 30 ml