Kicks shop picto Till KICKS.se
Hem
Alla inlägg
Jag har fått möjligheten att bli Beauty Tester för ”BeautyAct
Ebba
02/01-20:45 (redigerat)
Beauty Tester
Jag har fått möjligheten att bli Beauty Tester för ”BeautyAct Get Your Sheet Together” och här kommer min recension. Vi börjar med det som alla produkterna har gemensamt och så fokuserar vi på resultat för varje enskild produkt lite längre ner. Till att börja med kan jag säga att alla produkter är 100% veganska, tillverkade av nedbrytbar bio-cellulosa och fria från parfymer! Parfymfritt är jättebra eftersom alla med känsligare hy då kan använda produkterna. Nackdelen är att parfymfria produkter vanligtvis inte luktar lika gott utan bara luktar ”produkt”. Absolut inte äckligt men luktar helt enkelt inget speciellt. Maskerna är väldigt tunna och har en gel-aktig känsla. Passformen är helt okej på mig och varken bättre eller sämre än andra jag testat. Jag läste lite recensioner om produkterna och såg att vissa har haft problem med att få bort skyddsfilmen från maskerna. Det är dock inte något jag upplevt har varit ett problem men det kan vara bra att känna till att det är just två skyddsfilmer på. Konsistensen på alla serum skulle jag också säga är väldigt lik för alla produkter. Jag tycker att serumen har varit väldigt bra i konsistensen. Verkligen inte så rinniga att det kladdar men inte heller för tjocka. Och BeautyAct har inte snålat med serum i förpackningarna. När jag använt maskerna har det funnits mycket serum kvar som jag då hällt i en liten burk och använt under kommande dagar. Det kan vara svårt att se eller känna tydliga resultat efter bara en gångs användning men tack vare att jag kunnat ta vara på så mycket serum känner jag ändå att jag kan ge en lite bättre recension. Glow Solution Sheet Mask: Glowet som jag fick av den här (redan efter första användningen) var helt otroligt. Huden fick så fin lyster att jag kände att jag kunde skippa foundation och bara låta huden stråla genom ett tunt lager puder. Det här är verkligen en produkt jag kommer köpa igen! Hydra Solution Sheet Mask: Absolut återfuktande och härlig på huden men jag upplevde ingen plumpande effekt. Kanske att den fungerar bättre på någon med fina linjer men på mig kändes den som vilken sheet mask som helst. EvenSkin Solution Sheet Mask: Återfuktande och lystergivande! Väldigt härlig mask som liksom Glow Solution fick min hy att se så mycket glowigare ut under dagarna med serumet. Skulle jag använda den här mer frekvent under en längre period tror jag definitivt att den hade kunnat göra står skillnad för min hy. Ultra Plumping Eye Patches 10 pairs: Återfuktande och gav en väldigt svalkande känsla (jag förvarade mina i kylen). Jag har en del problem med torr hud runt ögonen på vintern och dessa kändes verkligen som en bra produkt för mig. Jag är inte särskilt svullen under ögonen så jag kan inte uttala mig om huruvida dessa hjälper eller inte men jag kände mig i alla fall återfuktad. Min concealer såg dessutom väldigt bra ut efter att jag använt serumet! Sammanfattningsvis tyckte jag väldigt mycket om setet och ser fram emot att testa fler hudvårdsprodukter från BeautyAct😊
BeautyAct UltraPlumping Eye Patches 10 pairs
BeautyAct UltraPlumping Eye Patches 10 pairs
BeautyAct Glow Solution Sheet Mask
BeautyAct Glow Solution Sheet Mask
BeautyAct Hydra Solution Sheet Mask
BeautyAct Hydra Solution Sheet Mask