Jag har blandat ihop en egen parfym! đ
Rekommenderar verkligen detta till alla parfymnördar, det var sĂ„ roligt! Jag var hos NOS (No Ordinary Scent) pĂ„ en parfymworkshop dĂ€r man fĂ„r skapa en egen parfym. Det Ă€r fĂ€rdiga blandningar man kombinerar för att skapa sin parfym, sĂ„ man kan inte vĂ€lja helt fritt vilka noter man vill ha. Det hade ju inte funkat, det finns för mycket att vĂ€lja pĂ„. đ Tro mig, jag velade hur mycket som helst bara med dessa blandningar!
Man vĂ€ljer en basblend och en eller tvĂ„ accordblends (bĂ„de hjĂ€rt- och toppnoter). Sen fĂ„r man sjĂ€lv blanda ihop och tillsĂ€tta alkohol och hĂ€lla ner blandningen i en parfymflaska. Det var sĂ„ kul att sitta och droppa i olja och vĂ€ga, kĂ€nde mig som en riktig parfymör! đ Man fĂ„r ocksĂ„ döpa sin parfym och sĂ€tta pĂ„ etiketten pĂ„ sitt mĂ€sterverk. đ
Min parfym blev inte lik nĂ„gon annan parfym jag Ă€ger â det var ocksĂ„ mitt mĂ„l. Vill ju inte bara skapa en kopia av nĂ„got jag redan har hemma. đ Jag blandade ihop en mjuk, blommig bas med saftiga, fruktiga, rena, frĂ€scha och gröna hjĂ€rt- och toppnoter. Det kan nog vara den sötaste parfymen jag Ă€ger, men det Ă€r Ă€ndĂ„ fin balans tycker jag. Droppade i typ tvĂ„ droppar citrus ocksĂ„ för att det inte skulle bli för sött. Ăr jĂ€ttenöjd med min parfym och med hela upplevelsen! Skulle kunna tĂ€nka mig att göra om det till och med. đ
NOS kör sina workshops i Gamla stan, Stockholm och det kostar 1250 kr per person. Man fĂ„r göra en 30 ml eau de parfum som man sĂ„ klart fĂ„r med sig hem. âšïž