/ Jag har alltid haft väldigt fint, tjockt, och hälsosamt hår.
elin
Beauty Beginner
06/06/25-07:47

Jag har alltid haft väldigt fint, tjockt, och hälsosamt hår. Inte alltid varit så noga med bra produkter men håret har varor fint ändå!

Sen bestämde jag mig för att testa en hormonspiral. Efter många år med p piller så ville jag komma ifrån alla hormoner och testa något nytt. Sätter in spiralen, och märker ganska fort att varje gång jag borstar håret så tappar jag mycket hår, mer än vad som sker "naturligt". Jag tappar ungefär halva mitt hår, nu var en fläta lika tjock som två varit tidigare. Det var tufft för mig, inte bara att alla hormoner var upp och ner, men hår har alltid varit viktigt för mig. Jag älskar att fixa mitt hår, nästan mer än att sminka mig!

Så jag tog ut spiralen, vilket även det blev en mardröm med operation, men håret fortsatte tappas. Det tog 3 olika p piller för att komma tillbaka till ett hår som inte faller av. Nu är jag noga på ett helt annat sätt än innan. Jag använder bra produkter, ingen värme och äter många hårkosttillskott. Mitt hår ät inte tjockt som tidigare, men väldigt hälsosamt och ofta komplimanger på mitt hår, att det är glansigt och fint!

Summan av kardemumman, jag har förstått hur mycket insidan kan påverka saker som hår, men att det går att återhämta håret med bra grejer!

Fortsätt utforska gemenskapen!