/ Jag har alltid haft problem med att min bas brister under
Livia
Beauty Pro
27/10/24-10:51

Jag har alltid haft problem med att min bas brister under dagen och blir jätteglansigt, spelar ingen roll vilka knep jag testar. Inget funkar!

Men nu har jag knäckt koden😁 Efter min skincare börjar jag med nyx plump right back primer. Jag jobbar inte in den helt i huden utan låter den vara lite oarbetad. Sen går jag direkt in med Urban Decay All nighter setting spray. Både primern och setting sprayen är väldigt klibbiga, så kombinationen mellan dem ger en bra grund för foundationen att fästa sig på.

När foundationen är på plats så blandar jag ut alla fina linjer innan jag snabbt pudrar. Pudret som har funkat absolut bäst för mig är Huda Beauty Easy Bake, bästa pudret någonsin!! Inte nog med att den gör så att sminket inte blir glansigt eller rör sig under dagen, utan den ger även en blurred finish. Otroligt fint!

Summan av kardemumman - kombinationen mellan primern och settingsprayen samt huda beautys puder är det som får mitt smink, särskilt foundationen, att hålla mer än 12h utan touch up och fortfarande se ut som jag precis sminkat mig

Plump Right Back Primer + Serum 30 ml
NYX Professional Makeup
Plump Right Back Primer + Serum 30 ml
All Nighter Setting Spray 118 ml
Urban Decay
All Nighter Setting Spray 118 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!