IRL är inte ens Charlotte Tilbury flawless...
Jag är ung och jag har vuxit upp med sociala medier men har väl på något sätt ändå till stor del lyckats undkomma att lägga alltför stor vikt vid mitt eller andras utseende.
Min mamma har visat sig naken och osminkad och har aldrig bantat. På något sätt har utseendet aldrig varit någon stor grej och jag tror att unga tar efter även om det är omedvetet. Jag tror (och detta är min åsikt) att om min mamma under hela min uppväxt signalerat att hon inte duger och är fin nog som hon är så hade troligen jag, som är lik henne, känt likadant.
Glad för KICKS nya koncept "Beauty Unlimited" (Obegränsad Skönhet) vars syfte är att utmana idealen.
"Konceptet syftar till att lyfta fram "verklig hud" och bredare skönhetsnormer, vilket bland annat visats genom kampanjer som hyllar individer med verkliga kroppar och hud, snarare än enbart ouppnåeliga stereotypa ideal."
Jag vill inte på något sätt förringa denna problematik.
Jag vill bara försöka att, om möjligt, själv vara en förebild för yngre i min närhet och eventuella framtida barn genom att inte, utan ord men genom handling, säga och signalera fel saker.
Hur gör och tänker ni kring detta? Har vi ett ansvar? Och vad hade hjälpt er (om ni känner tvivel eller orimlig press)?
Kommentera gärna!
Peppa någon och var glad över detta stöttande, icke dömande community som gör att vi är många som vill och vågar visa upp oss. 🤗
💖❤️💖❤️💖