Hem / Alla inlägg / Hejsan, vill lämna mina hårtips har ni några tips dela gärna
Sofia
Beauty Star
12/02/24-14:05
Hejsan, vill lämna mina hårtips har ni några tips dela gärna med er i kommentarerna 🎀❤️‍🔥 Olaplex schampo och balsam är bra och skonsamma sen även inpackningen no3 är bra samt att dess är väldigt dryga så lär räcka en evighet har haft mitt schampo och balsam i ca 5 månader och halva flaskan är kvar, sen med no3 behöver man igentligen inte använda mer en storleken av en femkrona. Även coconut cuddle kräm som du sätter i efter dusch är suverän. Sen i am hårolja är super och väldigt dryg den brukar jag blanda 2-3 pump i Ida wargs hårmask moister. Den hårmasken är en av dom bästa! Men i am hårolja kan ge fett hår om du setter i den efter duschen utan att blanda den ved en hårkräm men då bara ett pump, eftersom den håroljan är 100% olja till skillnad från andra håroljor som ofta är rätt utspädda. Dom 6 produkterna är mina viktigaste. Sen är även Bobbys balsam spray bra den har värme skydd. Samt deras piggsvins hårborste är bra eftersom piggsvins borstar drar ut sin naturliga olja i håret och är mycket mer skonsam. Samt att alltid torka håret med hårfön efter som det både är dåligt för håret och hårbotten att vara blött. Och använda microfiber handduk till håret. Samt att sova på slike , bambu eller satin örngott. Och använda skonsama hår snoddar. Har själv gått från svart till blont hår dom senast 5 månaderna så har testat hur mycket produkter som hälst de är en jungel att hitta bra produkter. Samt att undvika silikoner då dom gör de svårt för fukt ska komma in i håret samma med parabener och mineraloljor är ett big no när håret mår skit av blekning. Sen att inte använda sulfater då det torkar ut hårt dom flesta märken säger att dom är sulfat fri fast dom har en genmodifierade sulfat i sig som är mer skonsam. Men vill du vara helt utan sulfater så tipsar jag om hairlust, dom är utan genmodifierade sulfater. Hoppas du hittar några bra produkter så ditt hår mår bättre snart.✨Bobbys Balsamspray + Värmeskydd 200 ml  är bra den är både vårdande och har värmeskydd up till 230grader. Living ProofTriple Bond ComplexHair Strengthener 45 ml är även bra den fungerar lite som olaplex då den reparera hårets svavelbindningar inifrån den har ett värme skydd up till 230grader samt uv skydd. Ska sättas in i handdukstorkat hår sen vänta 10 min innan man sätter i andra produkter och innan fölning. Sen finns även Ida Wargs värme skydd dock hittar jag inte hur högt värme skydd den har så kan vara värt att mejla dom å fråga. Man kan även använda två värme skydd alltså först tex living proof och sen Bobbys. Living proofs är inte huvudsakligen ett värme skydd utan är som en hår kur som olaplex och k18 fast den även har värme skydd. Är super pris på Living proof på https://www.hairsale.se/living-proof-triple-bond-complex-45ml. Skulle även rekommendera dig att växla och köra vanlig hårinpackning ksk varannan vecka vid varje tvätt å sen olaplex en vecka, för att inte få protin överskott och för att få in andra vårdand oljor osv. Även ett tips är att gå till frisören och göra en olaplex behandling då dom är mycket starkare de kostar ca 500kr. Även ett tips är att köpa Bobbys och ida Warg på apotek då dom brukar vara mycket billigare där. Jag skulle föna håret i kalt eller med låg temperatur. Och alltid föna botten först och sen ut i längderna då du vill att hårbotten ska vara blött så kort som möjligt och du får mer volym. Kan även tipsa om Addmino 18Hair Reborn Leave-in Spray 100 ml som är vårdande och har ett värme skydd. Hittar dock inte hur högt värme skydd. Den innehåller dock Polyquaternium-37 och Polysilicone-29.  Som är två silikoner som är vatten lösliga. Silikoner kan bidra till uppbyggnad i längden, och göra det svårare för fukt att ta sig in i håret, silikoner kan även vara som ett skydd mot mekaniska skada då den lägger sig som en hinna runt håret. Använd dina vårdande efter produkter innan den så ditt hår får extra funkt. så skulle rekommendera att mellan åt använda ett detox schampo kan tipsa om de bästa från k18 älskar och är super dryg så räcker en evighet, den schamponerar man så många gånger tills du får bra med skum då vet du att håret är rent. Den är även super bra att använda innan olaplex k18 och Living proof då den ger dom bättre grepp att fästa och att komma in i håret. Alla produkter jag tipsa om är fri från parabener sulfater mineraloljor och silikoner. Förutom addmino 18 som innehåller vattenlösliga silikoner.glömde skriva att olaplex No•3 inhåller följande silikoner (Bis-Aminopropyl Diglycol Dimaleate, Stearamidopropyl Dimethylamine, Cetrimonium Methosulfate, Cetrimonium Chloride)som inte är vattenlösliga och det kan bidra till att fukt och andra vårdande saker inte tar sig in i håret, så det är därför det är viktigt att använda andra produkter mellan åt och att ha ett bra detox schampo tex de bästa från k18😍 för att undvika silikon bildning. K18 bonder är helt fri från alla sorters silikoner👍🏻 ta hand om er och ert hår✨
Hejsan, vill lämna mina hårtips har ni några tips dela gärna