/ Hej till alla läsare! Jag ska delta i en tävling och
Kamila
Beauty Beginner
29/08/22-17:55
Hej till alla läsare! Jag ska delta i en tävling och besvara två frågor i ordning. Fråga 1. Hur många nyanser finns det i Lancome nya Foundation? Och vilken skulle passa mig? Lancome släppte ut 30 nyanser av Teint Idole Ultra Weat Care & Glow Foundation. Jag tror att 120N skulle passa mig bäst. 2. Mitt Alta bästa foundation hack. Foundation använder man för att huden ska se len ut. Därför finns det många tekniker på hur man ska ”lägga” foundation på ansiktet. Alla gör det på sitt eget sätt och delar med sig egna metoder. Idag ska jag dela min Foundation Hack. Denna tekniken såg jag hos en Amerikansk Makeup artist på TikTok (man måste ju nämna detta). Tyvärr så mins jag inte exakt vad hon hette. För att få den perfekta foundation lager , rekommenderar jag att lägga 2-3 droppar av foundation i kall vatten. Blanda det med blush och sen lägga dessa droppar på ansiktet och med hjälp av beauty blander smeta ut foundation. Då ligger sig Foundation perfekt på ansiktet. Hur det funkar? När man lägger foundation i vatten , en del av oljan i foundation separerar sig och vattnet ger lite hydration. Denna Foundation Hack passar bäst under varma sommar dagar. Hoppas att det var lärorik och intressant!
Fortsätt utforska gemenskapen!