/ Hej! Jag behöver er hjälp innan jag blir galen 🙈😴 Sedan
Madeléne
Beauty Beginner
05/09/25-20:30

Hej!

Jag behöver er hjälp innan jag blir galen 🙈😴 Sedan tonåren har jag haft problem med huden från och till, sedan ett år tillbaka har det varit värre än vanligt. Är i kontakt med hudmottagning och fått testa olika produkter men känner att det bara blir värre..😴

Jag har även Crohns och har en medicin som heter Skyrizi och just nu äter jag även kortison pga ökaf inflammation i tarmen.

Jag får som små finnar som jag inte kan låta bli att pilla på, de blir då inflammerade , får bakterier i såren, det blir en (tror de sa) sekundär inflammation, de läker från utsidan men inflammation/ infektion under skårpan . Har även ökad tillväxt av svamp så börjat med schampo mot de (på ansiktet o kroppen alltså) Såren jag fått på bröst och rygg blir ärr för att det gått så djupt och tagit så lång tid att läka

Just nu ser huden för j*vlig ut. vad jag tror själv? Något täpper igen min hud så det blir såhär, plus att jag inte kan låta bli att pilla på de..

Tips på produkter som är milda , tar bort smink, ej täpper till, funkar bra mot bakterier och som är typ hämnande mot svamp ? 🤔🙈

Fortsätt utforska gemenskapen!