Hem / Alla inlägg / Hej alla fina beautynördar, Jag har använt Biotherm Blue
Beauty Tester
Ruff
Beauty Star
06/08/22-12:46
Hej alla fina beautynördar, Jag har använt Biotherm Blue Therapy Pro-Retinol Cream varje dag i en månad och här kommer min ärliga åsikt: 🦕 Första intrycket: Jag blev förvånad över hur återfuktande den var utan att vara tung. Fantastiskt för oss torrisar på sommaren! 🦕 Efter en månad märker jag mindre fina linjer i pannan, mindre porer och generellt en mer återfuktad hud. 🦕 Denna är en fantastisk nybörjarretinol. En så kallad ”no brainer”. Jag har en blandhy med porer i t-zonen och yttorrhet i resten av ansiktet. Dessutom en lite känslig hud. Reagerade inte alls på denna trots användning varje dag. Jag tycker att den har en behaglig lätt parfymerad doft och trots att jag brukar föredra parfymfritt så doftar denna inte för starkt. 🦕 Det tar tid att se resultat av retinol, varför jag också väntat en månad innan jag recenserade denna för er. Jag har använt låghaltig retinol (0.01%) i ca ett halvår innan jag provade denna. Vid 28års ålder börjar jag märka fina linjer i pannan och att spänsten börjar ”leave the buildning”. Retinol ska vänjas in i hudvårdsrutinen, tänk lugnt och snällt. Så är ni i början av er retinolresa, börja 1-2 gånger i veckan på en låg procent och öka först frekvensen och sedan procenthalten efter nån månad om huden mår bra. 🦕 Lyxig användarupplevelse. Ni vet hudvård som bara andas unn och avkoppling? This is the one 🙌🏻 Luktar gott, medeltjock konsistens och huden ser fantastiskt återfuktad direkt. 🦕 Biotherms miljöarbete. Fantastiskt med stora företag som jobbar med förnyelsetänk och verkar som föregångare för andra. 🦕 Minus: Priset (passa på när det är rea). Jag hade också önskat en parfymfri version samt att retinolhalten fanns angiven. Vore spännande att höra vad ni tycker!
Hej alla fina beautynördar,  Jag har använt Biotherm Blue
Hej alla fina beautynördar,  Jag har använt Biotherm Blue - 2
Hej alla fina beautynördar,  Jag har använt Biotherm Blue - 3