Har också en horror story när det gäller hår som jag nästan förträngt men blev påmind om när jag läste Sofias inlägg nu.
När jag var runt 20-25 blekte jag alltid mitt hår hemma. Hade köpt den vanliga förpackningen jag brukade från Loreal. Hade hävt i allt i håret och så långt såg allt bra ut. En kompis ringde under tiden jag hade färgen i håret och jag skojade och sa att jag skulle färga håret rosa... 🤪
När jag tvättade ur håret så var färgen till min stora förskräckelse alldeles rosa. Inte någon snygg färg utan konstig rosa nyans och jag fick panik först. Hade använt exakt samma färg minst fem gånger innan och det blivit blont.
Jag ringde till Loreal och fick skicka in förpackningen och färgrester till dem. Det visade sig sen vara fel på min färg i förpackningen. Som om jag inte märkt det 😅
Det slutade med att de betalade en avfärgning hos frisör samt en ny blekning hos frisören. Vilket var bra. Men jisses så mycket stryk mitt hår tog av detta och det gick av på flera ställen.
Kan säga att sen dess har jag varken blekt eller färgat mitt hår hemma någon mer gång. Jag blev avskräckt och gör numera ev färgningar enkom hos min frisör 😀