Har använt den effekt fördjupande tonern från Klairs i över en månad och Kombucha Essence i över en vecka och tycker mycket om båda. De ger fin effekt båda två!
Min hud är torr och har alltid varit året runt, så jag är INTE ( bara) en med vintertorr hud, tycker det är bra att vara tydlig med vilken hudtyp/hårtyp man har när man skriver om produkter.
Jag har också en så kallad mogen hud.
Båda produkterna är parfymfria vilket är en fördel eftersom min hud är torr och kan reagera på produkter som är närmast huden i ansikte ibland och parfym kan trigga, även om parfym ofta tillför en trevlig dimension vid användandet. Så bra produkter för den torra och lite känsliga huden.
Tonern är lätt och skön och behaglig att använda den har gett mig resultat med lite mer återfuktad hud! Jag har använt den innan fuktserum från Mantle och Genifique serumet från Lancome och även med Elizabeth Arden Hyaluronic Acid Ceramid Capsules.
Och nu ligger toner- lagret under Kombucha Tea Essence från Dr. Ceuracle som har en lite tyngre matt glasflaska och själva dropparna är mjölkiga. Har en annan mjölkig toner/ essence från Indy Beauty och tycker mycket mer om den här som går lättare in i huden🩷 den är också mycket trevligare än den kombucha jag testat på att dricka tidigare😄. Den ger en lite klibbig yta och mer stuns till min mogna hud och rekommenderar den och även tonern varmt💧