Kicks shop picto Till KICKS.se
Hem
Alla inlägg
Hallåja alla sminkälskare! Tänkte dela med mig av lite smink
Paulina @paulasmakeupvanity
Beauty Talks Ambassador
28/06-16:56
Hallåja alla sminkälskare! Tänkte dela med mig av lite sminktips med er idag! Dessa har absolut förändrat mina sminkrutiner till bättre och hjälpt nåt otroligt när det handlar om hur länge sminket håller sig under dagen💗 Skriva gärna era tips! Så kan vi hjälpa varandra🫶🏻 - Använd fingrarna mer, värmen i fingrarna kan användas som fördel vid applikation av produkter. Foundationen SMÄLTER in i huden och håller sig hela dagen! Ögonskuggor (speciellt metalliska eller skimriga) ser levande ut och ger en 3D look - Less is more! Har du problem med att sminket inte håller så länge som förväntat? Experimentera med antal produkter! - Våga placera produkter lite högre upp, rouge, bronzer etc.. detta bidrar till en facelift och ansiktet ser piggare ut - För att hitta din egna nyans av foundation, swatchar du vid hakan/jawline, absolut inte handen, man har åkt på det misstaget för många gånger haha! Du vill ju anpassa en foundation för halsen så swatcha vid de partierna istället - Ögonskuggsapplicering; har du problem med att får din ögonskugga o va pigmenterad? Använd en eyeprimer med lite ”concealer-aktig” konsistens och här kommer tricket… sätt inte den med puder! Packa med små borstar, blanda inte, utan packa på skuggorna - Har du fransar som inte vill hålla sig uppe? I got you! Använd en ögonfransböjare, därefter går du in med en VATTENFAST mascara det e en gamechanger, sen kan du förbättra effekten med en annan mascara - Använd setting spray efter varje sminksteg!! Undvik ögonen då det lätt kan påverka ögonskuggan eller mascaran! Sminket smälter in i huden och allt jämnar ut sig! - Den absolut bästa och mest praktiska produkten enligt mig är rouge, är så förälskad i rouge, det piggar upp, sammanställer hela looken, det ger en ”sunkissed” look som man absolut inte tackar nej till!!