/ För ett tag sedan fick jag hem Sunny Stories Self Tan
Beauty Tester
Ebba
Beauty Pro
09/08/22-15:06
För ett tag sedan fick jag hem Sunny Stories Self Tan Overnight Body Mousse i färgen ”Medium” och nu har jag hunnit testa den. Jag måste börja med att säga att jag inte är ett jättestort fan av BUS (brun utan sol) eftersom att jag har tyckt att det är lite krångligt och helst velat slippa den klassiska doften som blir men tyckte att det kunde vara roligt att testa det här nya märket. Jag har tidigare testat några olika formulas (från andra märken) men kommit fram till att en produkt i mousse-format är min favorit. Innan applicering såg jag till att exofliera huden för att produkten skulle kunna fästa och ge ett så jämnt och bra resultat som möjligt. Jag smörjde även in extra torra partier för att dom inte skulle dra åt sig mer färg. För att få en så jämn finish som möjligt använde jag mig av Sunny Stories Self Tan Velvet Body Mitt. Vid applicering luktar den inte klassisk BUS utan snarare söt och god parfym. Dock uppöevde jag att BUS-doften kom fram en aning när produkten började torka. Jag kunde också känna den när jag hade duschat men inte så att det störde mig. Jag fick hem den i färgen ”Medium” vilket passade mig perfekt eftersom att jag inte vill ha jättemycket färg. Färgen var inte heller för varm för mig utan såg ut som min naturliga bränna. Moussen var väldigt enkel att använd och det kom ut mycket mousse vid varje pump vilket jag uppskattade. Tyvärr kändes den inte jättedryg vilket också kan bero på handsken jag applicerade den med (som sög åt sig en del). Dock skulle jag inte säga att det gör den ovärd sitt pris då flaskan är på 150ml och bara kostar 199kr. Jag tyckte faktiskt inte att den var så snabbtorkande utan kände mig klibbig en ganska lång stund efter applicering. Dock tycker jag inte att den var sämre än någon annan BUS jag har testat. Resultatet blev väldigt fint med en riktigt jämn och naturlig färg. Färgen höll riktigt bra och försvann långsamt under kommande 10 dagar. Hela tiden fortsatte färgen att se jämn och fin ut tills dess att jag valde att skrubba bort det allra sista. Jag skulle definitivt rekommendera den här till alla som letar efter en prisvärd brun utan sol-produkt för kroppen☀️
Fortsätt utforska gemenskapen!