First impression av Aveda Miraculous Oil High Shine Hair Concentrate
Alltså hårprodukter är inte min grej. Jag har ingen riktig kunskap och har haft svårt att hitta rätt produkter för mig. Det försvåras av en känslig hårbotten och allergi mot något som finns i de allra flesta hårprodukterna.
Så det här köpet var en chansning, som inte blev så bra. Jag valde just den här håroljan då den också har värmeskydd. Den ska kunna appliceras i handdukstorkat Eller torrt hår.
Dels visade den sig innehålla just det jag är allergisk mot (det fanns ingen innehållsförteckning på produktsidan) men jag bestämde mig för att testa ändå eftersom jag inte tänkte applicera den i hårbotten. Mitt nytvättade hår ser nu alldeles stripigt och fett ut även flera timmar efter applicering. Utöver det luktar den väldigt starkt och jag uppskattar inte doften alls (som enligt tillverkaren ska vara lugnande).
Varför jag köpte en hårolja från första början var dels för att mitt underhår har blivit väldigt sprött sen det blev lockigt, och sen för att ibland kunna tillföra lite glans. Men just den här oljan var inte rätt för just mitt hår.