/ En riktigt bra bas är avgörande för mig. I flera år har jag
Caroline
Beauty Star
26/08/24-18:06
En riktigt bra bas är avgörande för mig. I flera år har jag kämpat med att få min hudvård och makeup att fungera tillsammans. Eftersom min hud inte kan ta upp för mycket produkt, har jag ofta upplevt att min makeup börjar flagna efter ett tag eller blir kakig. Jag älskar min hudvårdsrutin och är inte beredd att ändra den, så för mig är det alltid makeupen som måste anpassas efter min övriga rutin. Jag har några viktiga krav för min makeup:SPF över 30.Återfuktande.Ger ett härligt glow.Minimerar mina fina linjer och porer. Jag har två olika kit som täcker mina behov: en snabbkombo med två produkter och en mer omfattande med fyra produkter. Vilken jag väljer beror på hur mycket tid jag vill lägga på att fixa mig på morgonen. Båda kombinationerna fungerar otroligt bra för min hud. Fina linjer blir mer framträdande när vi är 40+ och därför satsar jag på fukt, fukt och mer fukt! När jag har lagt min bas går jag vidare med blush, bronzer och highlighter, och eventuellt contour om jag har tid och lust. Snabbkombo:It Cosmetics CC Cream - FairRose Inc Concealer - 020En produkt som täcker både solskydd och foundation och verkligen ger ett glow är CC-creamen från It Cosmetics. Den är verkligen värd pengarna! Jag-har-tid-kombo:La Roche-Posay Solskydd SPF 50NYX Plumping PrimerNars Foundation (en av de bästa och härligaste jag använt). Jag använder färgen GOBI.Rose Inc Concealer - 020
Light Reflecting Foundation Gobi
NARS
Light Reflecting Foundation Gobi
Plump Right Back Primer + Serum 30 ml
NYX Professional Makeup
Plump Right Back Primer + Serum 30 ml
Anthelios UVmune Ultra Light Creme SPF50+ 50 ml
Anthelios UVmune Ultra Light Creme SPF50+ 50 ml
Your Skin But Better CC+ Natural Matte SPF40 CC Cream Light
IT Cosmetics
Your Skin But Better CC+ Natural Matte SPF40 CC Cream Light
Softlight Luminous Hydrating Concealer LX 020