Hem / Alla inlägg / En fråga jag får ofta är vad för produkter jag använder för
ASSE
Beauty Star
16/04/24-09:41
En fråga jag får ofta är vad för produkter jag använder för mitt lockiga hår. Har under det senaste åren testat olika produkter tills jag fann dessa och mitt hår har aldrig mått så bra som det gör just nu. Lockigt hår är får mer friss och är mer tort än andra hårtyper, därför är det viktigt att hitta en olja som passar för din hårtyp och olja dagligen. Step by step; 🧚🏼 1. Börja med Mielle scalp & hair oil och massera ordentligt in oljan i hårbotten 5-10 min. Personligen låter jag oljan ligga på ungefär 1-2 timmar innan jag tvättar ur. 2. Balsamerar topparna innan du börjar scamponera med Mielle Rosemary Mint Strengthening Shampoo (glöm ej att schamponera 2 gånger) 🧖🏽‍♀️ 3. Därefter använd en bra hårinpackning för din hårtyp, mina favoriter för lockigt hår är Kérastase curl manifesto och Mielle Rosemary Mint Strengthening Hair Masque. Rekommenderar att låta hårmasken vara i 15-20 min innan du sköljer ur. 🧖🏽‍♀️ 4. Använd en hairwrap alt en t-shirt för att torka håret istället för kroppshanduk.🧖🏽‍♀️ 5. Använd en Leave-In Conditioner och jobba in den, en toppfavorit just nu är Mielle Rosemary Mint Leave-In Conditioner. 🧖🏽‍♀️ 6. Hår olja. Jag rekommenderar Sunny Isle Jamaican Castor Oil Extra Dark, denna olja är utmärkt för hårtillväxt, fuktar bort hår, förstärker håret samt läker och motverkar split ends. 💆🏽‍♀️ Sommaren är runt hörnet och vem vill inte ha fint och friskt hår, det är värt att spendera pengar och tid på sitt hår🥰
En fråga jag får ofta är vad för produkter jag använder för
En fråga jag får ofta är vad för produkter jag använder för - 2
En fråga jag får ofta är vad för produkter jag använder för - 3
Curl Manifesto Masque Beurre Haute Nutrition 200 ml
Curl Manifesto Bain Hydratation Douceur Shampoo 250 ml
Curl Manifesto Gelée Curl Contour Leave-in Serum 150 ml
Curl Manifesto Fondant Hydratation Essentielle Conditioner 250 ml