En annan produkt som jag testat under en längre tid är Urban Decay All Nighter Setting Spray! 💜
Jag sprayar vanligtvis efter jag gjort klart min bas och tycker överlag att den mattar ner men framförallt får den sminket att sitta SÅ bra! Jag förstår varför den är "Vinnare i KICKS Beauty Awards 2021 Årets Största Favorit och 2022 i kategorin Bästa Setting Spray." Den kan kännas lite fuktig först vid applicering men tycker att den sen lägger sig på ett bra sätt så den inte "känns".
Det enda "negativa" är ifall man av någon anledning blivit lite blöt på huden (ex om man har rinnande ögon) så blir det svårt att jämna till sminket efter just för att produkten har satt sig så pass mycket. Men det visar ju egentligen bara på styrkan i produkten! Jag är så taggad på att testa Urban Decays andra setting sprays.
Rekommenderar denna produkt till er som vill matta ner huden lite samtidigt som ni vill att sminket ska sitta på plats hela dagen/kvällen 💫
Taget från Kicks hemsida: Formeln är 100% vegan och utan ingredienser och biprodukter av animaliskt ursprung.
Urban Decay
All Nighter Ultra Matte Setting Spray 118 ml