/ Denna foundation kommer i 30 olika nyanser och efter lite
Olivia
Beauty Star
23/08/22-15:41
Denna foundation kommer i 30 olika nyanser och efter lite research hade nog 330N passat mig bra nu när man är lite solkysst! 🌞 Jag brukar köra på en kemisk peeling någon gång i veckan och ibland (typ nån gång i månaden) rakar jag bort allt Peach fuzz med en vanlig ögonbrynskniv för att allt ska lägga sig så smooth som möjligt. Det gör jag dock en dag innan om jag ska ha smink på morgonen eller tidigt på morgonen om jag ska ha smink på kvällen så att huden inte blir irriterad. Sen är ett måste såklart spf eller så har jag haft en foundation med spf i. Jag gillar nivea anti shine eller en aerosol som man kan ta mer av under dagen. För att min foundation ska hålla använder jag sedan smashbox primer och applicerar foundationen med en borste. Jag brukar lägga min foundation först i sminkprocessen så jag kan se att den lägger sig fint under tiden som jag gör resten. Börjar den lägga sig lite i vecken vid näsan eller liknande så bluffar jag bara lite extra där med borsten innan puder produkter. Jag har börjat köra på ett tunt lager med foundation för att min hy inte ska bli för glansig, även om jag kanske egentligen vill köra fullt ös, men det ser bättre ut under dagen om jag inte tar för mycket produkt från början. I slutet kör jag morphe continous mist och sen tar jag en ren puff och trycker liksom lite över ansiktet för att få en naturligt resultat. Det jag tycker är viktigast att hålla mina sminkborstar rena, gör jag inte det får jag lätt tilltäppta porer. Jag gör rent mina med schampo och kör i flera omgångar om det behövs och sköljer noga men finns ju väldigt bra tvålar specifikt för borstar som man kan köpa istället om man hellre vill det 🌸
Fortsätt utforska gemenskapen!