/ Dela med sig och ge bort Det både känns bra och är bra för
Nikki
Beauty Pro
09/01/25-09:47

Dela med sig och ge bort

Det både känns bra och är bra för miljön. Mindre avfall när produkter som inte används / hinner bli gamla istället får nytt liv, blir till glädje för någon annan och kommer till användning.

Är ganska säker på att det är många fler än jag som har mer skönhetsprodukter, av olika slag hemma, än man kan göra slut på. Vad gör ni?

Jag slog t ex in några oöppnade kroppsvårdsprodukter, duschtvål, body lotion och handkräm och lämnade till en julklappsinsamling som en lokal matbutik startat.

Parfymer som man inte gillar eller tröttnat på brukar jag och några väninnor byta i grupp. Man kan börja med att låna någon annans parfym några veckor och om båda är nöjda kan man byta för gott. Inget man gör varje månad precis men det är också ett kul sätt att testa en parfym man annars kanske inte skulle valt eller upptäckt.

Framförallt har jag väldigt många oanvända mascaror (ingår ju också väldigt ofta i både olika kit, presentboxar och adventskalendrar) så när jag för några veckor sedan hörde att en kollega/väninna behövde köpa ny mascara sa jag att hon nog kunde få någon av mig. Tog med två stycken, en från BeautyAct som jag köpte på rea i somras (tror den kostade 20 kr!), Powerful Volume Impact Mascara. Hittar inte att tagga den så antar att den nu utgått. Hon fick även en liten av en av mina favoritmascaror Clinique High Impact Mascara. Hon blev superglad och jag med!

Fick faktiskt en present idag som tack. Hur gulligt var inte det! Kommer bli många goda koppar att värma sig med! 😋🥰

Tycker SHARING får bli ett bra ledord för 2025! ⭐️

Tipsa gärna om du har andra bra förslag och idéer! Här finns massor att göra tror jag. ♻️

Fortsätt utforska gemenskapen!