Kicks shop picto Till KICKS.se
Hem
Alla inlägg
Då är våren här! Solen börjar synas mer och i samband med det
Marta - Hudvårdstankar
Beauty Talks Ambassador
12/05-08:17
Då är våren här! Solen börjar synas mer och i samband med det ökar även UV-index. Jag använder solskydd året runt och tycker att alla borde göra det. Men nu under sommarhalvåret är det extra viktigt! Förutom det självklara, att solen orsakar hudcancer. Så står även solens strålar för ungefär 80% av alla ålderstecken. Solen påverkar även pigemntfläckar/melasma och gör det värre. Så sammanfattningsvis är det solen som orsakar majoriteten av ”hudproblem” som vi försöker jobba på/jobba bort. Det sägs något i stilen med att om du inte använder solskydd så kan du lika gärna skippa all annan hudvård också. ❗️ Viktigt att tänka på ❗️ ☀️ Hitta ett solskydd som du tycker om! Det bästa solskyddet är det du faktiskt kommer använda. ☀️ Applicera korrekt mängd. Många applicerar tyvärr alldeles för lite solskydd för att få ett fullgott skydd. 1/2 tesked är en bra tumregel för ansiktet och halsen. ☀️ Återapplicera varannan timme samt efter att du har badat. ☀️ Glöm inte händerna, öronen, fötterna och nacken. ☀️ Gör det till en vana! Nedan länkar jag några utav mina favoriter både till kroppen och ansiktet!
EVY Technology Sunscreen Mousse SPF30 150 ml
EVY Technology Sunscreen Mousse SPF30 150 ml
EVY Technology Daily Defence Face Mousse SPF50 75 ml
EVY Technology Daily Defence Face Mousse SPF50 75 ml
Murad City Skin Broad Spectrum SPF 50 PA ++++ 50 ml
Murad City Skin Broad Spectrum SPF 50 PA ++++ 50 ml
Emma S. Hydrating Sun Fluid Protection SPF30 150 ml
Emma S. Hydrating Sun Fluid Protection SPF30 150 ml