đ CHERRY LOVE đ
KörsbÀrstrenden hÀnger kvar Ànnu en höst Àven om marshmallow som doftnot tagit parfymvÀrlden med storm det senaste Äret.
TÀnkte dela mitt första intryck av nya R.E.M. Cherry Eclipse EdP by Ariana Grande.
Jag har sjÀlv tvÄ parfymer med körsbÀr, YSL Black Opium Over Red EdP och Sabrina Carpenter Sweet Tooth Cherry Baby EdP.
NÀr jag köpte Over Red förra Äret var den inte först men Ànnu fler tunga varumÀrken hÀngde dÀrefter pÄ med Cherry flankers, t ex Q frÄn D&G och Good Girl frÄn Carolina Herrera.
Vad dessa 4 har gemensamt med varandra och de flesta andra körsbÀrsdofter Àr att de doftar ganska kraftigt, sött och kryddigt. KörsbÀrnoten kombineras ofta med t ex kakao, mandel och vanilj.
Cherry Eclipse EdP Àr annorlunda. LÀttare och frÀschare med en tydlig körsbÀrsdoft i kombination med fluffig marshmallow och vita blommor, jasmin och, lite mer ovanligt, kaprifol.
Ălskar den söta frĂ€scha blommiga kaprifoldoften med strĂ„k av honung.
I basen amber och mysk vilket blir fint och mjukt pÄ huden.
Passar jÀttefint som en doft för ungdomar (julklappstips) men ocksÄ för alla andra som vill ha en lÀttare bÀrig doft/dagdoft.
Denna lanserades tidigare i Är men kom som vanligt inte till Sverige med en gÄng. Den passar absolut Äret om men dÄ den inte Àr varken kryddig eller tung skulle jag sjÀlv nog anvÀnda den mer pÄ vÄr och sommar Àn pÄ vintern.
JĂ€ttefin romantisk flakong! đžđ
Kaprifol tycker jag finns i alldeles för fĂ„ dofter. Vet att man hittar den i en eller flera Gucci Bloom men annars kĂ€nner jag bara till en frĂ„n Molton Brown som Ă€r underbar Ă€nda tills det hemska Davana-grĂ€set förstör den med sin jordiga/mossiga doft. FörlĂ„t Davana, men du Ă€r inte min typ av grĂ€s. đ
Det dĂ€r blev ju lite konstigt men ganska roligt. Vill bara förtydliga att jag inte gillar grĂ€s, Ă€r dessutom allergisk mot grĂ€spollen. Men det Ă€r fint, grönt och hĂ€rligt att gĂ„ pĂ„. đ€