/ BEAUTY TESTER: Smashbox x Becca mini Shimmering Skin
Beauty Tester
Rakel
Beauty Pro
12/08/22-20:14(redigerad)
BEAUTY TESTER: Smashbox x Becca mini Shimmering Skin Perfector highlighter ‘’champagne pop’’ (215kr)
Flera av er har säkert redan koll på detta, men för er som inte vet så fanns det tidigare ett märke som hette Becca Cosmetics. Tyvärr överlevde inte företaget pandemin och gick därmed i konkurs, men tur för oss så köpte Smashbox upp deras bästsäljande produkter och säljer nu vidare deras hypade highlighter och under eye brighting corrector. Jag hann aldrig äga deras highlighter under tiden Becca fanns, så gissa om jag blev glad när frågan från kicks kom om att få testa denna vackra puder highlighter, för självklart ville jag det!
Till och börja med är highlightern i en helt perfekt champagne färg. Den är lite mer åt det peachy hållet, men är varken superkall eller jättevarm vilket gör den väldigt universal och skulle vara smickrande på de allra flesta hudfärger. Den ger verkligen ett vackert lyster och tar en tillbaka till 2016/2017 när en riktigt skinande highlighter trendade som mest. Den är väldigt pigmenterat och byggbar, och är du därför inte lätt på handen får du vara försiktigt så du inte bländar mötande trafik mitt i natten ;)
Med det sagt är det också fullt möjligt att använda denna highlighter i en lättare och naturligare makeup look också, i och med att den som jag nämnde är byggbar. Jag har använt den både till full glam makeup med hög täckande foundations, men också på helt egen hand utan foundation med bara kräm bronzer och kräm blush till. Den lägger sig superfint på både kindben, näsa, inre kanten av ögat och på olika ställen på kroppen som t.ex nyckelbenen.
Måste också nämna hur mycket jag gillar att highlightern finns i två olika storlekar, denna som jag fick hem är den mindre varianten på 2,5 gram och ärligt så behöver man inte mer? Denna kommer ändå räcka mig en livstid plus att det är en liten, smidig och stilren förpackning som inte tar för stor plats i necessären. Dessutom är det en liten spegel med i förpackningen vilket gör det ännu smidigare att ta med när man är på resande fot. Highlightern ligger till ett pris på 215kr (den större versionen 340kr) vilket jag ändå kan anse är ett rimligt pris för en sådan bra, hypad och uppskattad produkt som denna, en riktigt cult favorit. Becca är även, precis som smashbox, helt cruelty free vilket ger dom ett extra stort plus från mig och det blir härmed jackpot på denna highlighter. En stark 5/5.
Tack Kicks beauty talks för att jag fick testa denna!
Smashbox
Mini Becca Shimmering Skin Perfector Highlighter C-Pop