Beauty First Impression
Lancôme La Vie Est Belle Vanille Nude EdP
Att jag hade höga förväntningar är en underdrift.
Att jag inte kommer att köpa den är ett som är säkert.
Det är faktiskt inget direkt fel på den men för mig sticker den inte ut på något sätt. En damig pudrig, lite träig myskdoft med jasmin och vanilj. Dock ganska fin och diskret.
Tycker den tidigare och fortfarande relativt nya La Vie Est Belle L'Elixir EdP var både modern och lekfull med lite oväntade doftnoter och kanske är det därför jag, lite orättvist, upplever denna som rätt tråkig tyvärr.
Direkt efter applicering känns det som att jag känner igen den och ganska snart inser jag att den på mig doftar väldigt likt min Vanilla Cloud EdP från CLEAN fast i en mer "vuxen" version.
De kunde vara mor och dotter! 💕😃
Vad som ändå gör mig mest besviken är hur relativt svagt den doftar efter bara en kort stund.
"De utsökta ingredienserna blandas harmoniskt med din egen unika doft och skapar en personlig signatur som håller i upp till ett dygn, med en intensiv doftupplevelse under de första fem timmarna"
Efter 5 timmar känner jag absolut ingenting på min hud längre. Trist!
Flakongen är som med alla La Vie Est Belle to-die-for snygg. 🩷
Ville så gärna älska denna parfym så därför är jag kanske lite extra hård så nära inpå min egen besvikelse så provdofta den ändå i butik!
Skulle dock rekommendera att som alltid, men särskilt i det här fallet, avvakta några timmar för att känna hur den utvecklas och håller på dig.