Kicks shop picto Till KICKS.se
Hem
Alla inlägg
☀️ Att applicera solskydd ☀️ Det har pratats mer om solskydd
Rakel
09/07-12:47 (redigerat)
☀️ Att applicera solskydd ☀️ Det har pratats mer om solskydd iår än någonsin innan känns det som och det gör mig verkligen så glad! Ingenting är så viktigt som solskydd, främst såklart för att motverka hudcancer men även mot rynkor och andra hudförändringar. Plus att rent krasst blir all annan hudvård (samt pengar du lagt på det!!!) helt bortkastat om du inte använder solskydd. Ett vanligt misstag folk tyvärr dock gör är att de använder för lite solskydd och därför inte får ett tillräckligt bra skydd. En bra regel är ”två fingers regeln”, använder du ett vanligt flytande solskydd ska du täcka två (tre om du har ett större ansikte) fingrar med solskydd för att det ska vara nog mycket till ansiktet! De allra flesta solskydd kräver också att du återapplicera ca var fjärde timme, och såklart mer om du badar eller ligger ute och solar. Använder du som mig Evys Daily Defence Mousse ska du använda upp ungefär en golfboll storlek mousse till ansiktet varje gång. Glöm inte hals, nacke och händerna!! Kika videon för att se hur jag applicerar Evys, som för övrigt är mitt absoluta favorit solskydd! Den är också helt otroligt under smink 🫶🏼 Ta det försiktigt ute i solen kompisar 🌤🌤
EVY Technology Daily Defence Face Mousse SPF50 75 ml
EVY Technology Daily Defence Face Mousse SPF50 75 ml