Hem / KICKS Beauty Experts

KICKS Beauty Experts

Här lägger KICKS egna Beauty Experts upp inlägg inom alla skönhetsämnen. Allt från magisk makeup till härlig hudvård, tips och inspiration
Skriv här
Elisabeth
KICKS Beauty Expert
27/09/22-12:44

Heeeeej!!

Nu har julkalendrarna börjat anlända till KICKS och idag öppnar jag och Emma från Beauty Talks upp Loreal Paris julkalender! Vi öppnar alla luckor så SPOILER ALERT för dig som inte vill veta vad som gömmer sig bakom luckorna!

Vi ses snart igen!

Elisabeth
KICKS Beauty Expert
06/07/22-06:02 (redigerad)

Sommaren är här och med det sol och bad!😎🙌 Mitt hår blir väldigt torrt och frissigt under sommaren och förutom att försöka skydda håret i solen så finns det 2 produkter som räddar mig när håret känns extra torrt.

Morrocan oil: En närande och kraftfull olja! Den gör håret så mjukt, det blir lättare att borsta ut håret och den ger håret en fantastisk glans. Ett plus är att den doftar FANTASTISKT!

Efter att jag applicerat Morroccan oil så har jag i Colourwow Dream Coat superspray. Nej men snälla. HUR klarade jag mig utan denna produkt? Jag sprayar i RIKLIGT med produkt i handdukstorrt hår och sen fönar jag håret. Colourwow aktiveras av värme så se till att föna håret.

Håret blir spegelblankt, mjukt och tar bort all typ av frissighet. Och den behöver man endast använda var 3de till var 4de tvätt. Det här är min absoluta favoritkombo för mjukt och friskt hår!

Pass på! Nu är det dessutom kampanj på alla hårprodukter på KICKS för dig som är eller blir medlem 😊

Vilka är dina bästa hårprodukter? ❤️🌞🙌🏽

Sommaren är här och med det sol och bad!😎🙌 Mitt hår blir
Elisabeth
KICKS Beauty Expert
22/06/22-06:09

Hej!

Har du ont om tid och bara 5 minuter på dig att bli klar? Idag visar jag min 5-minuter makeup look som jag tar till när tiden inte helt räcker till.

Elisabeth
KICKS Beauty Expert
08/06/22-06:15

Välkommen till mitt badrumsskåp!

Här är några utav mina favoritprodukter, och för att det här inte ska bli ett alldeles för långt inlägg så kommer jag idag prata om mina absoluta must-haves just nu! ❤️🙌

St Tropez Tanning drops: Vem vill inte se solkysst ut utan att ha varit i solen? Dessa tanning drops kan du använda med tex ditt serum eller fuktkräm, eller applicera direkt på huden. Ljuvliga!

BeautyAct Stay on lip primer: Den här produkten applicerar du innan ditt läppstift. Den gör läpparna mjuka och återfuktade. Dessutom gör den så att läppstiftet sitter SNYGGT hela dagen-MAGISK!

Black Opium EDP: Denna doft har verkligen blivit min signatutdoft, och den passar för alla tillfällen. Det är många med mig som älskar den så har du inte provat den än-så spring till en KICKS butik och provdofta, du kommer älska den!

Lancome Teint Idole Wear stick foundation I nyans 450 Suede 13 Sienna: Min nya besatthet I sminkväskan! Jag har aldrig gillat krämprodukter, men denna stickfoundation som jag använder som bronzer är helt fantastisk! Nyansen är perfekt, och den blendar som en dröm. Resultatet blir naturligt, glowigt och håller hela dagen.

Estee Lauder Advanced Night Repair: Det här är ett serum som jag alltid har i mitt badrumsskåp och köper om när den tar slut. Den återfuktar huden, ger lyster och jämnare hudton. Min hy ser klarare ut på morgonen efter jag använt denna. Dessutom är den väldigt behaglig och absorberas snabbt av huden.

Vad är dina must-haves just nu? 😍

Välkommen till mitt badrumsskåp!  Här är några utav mina
Elisabeth
KICKS Beauty Expert
25/05/22-06:51

Lets talk sunscreen

Vad betyder UVA och UVB och vad är skillnaden på dessa?

UVA är dom strålar som får vår hud att åldras, ger oss rynkor och pigmenteringar. Det är den som gör vårt pigment i huden mörkt och den strålningen tränger ner djupare i huden.

UVB är dom strålar som bränner huden, och dom strålarna tränger inte ner lika långt i huden. Och eftersom alla UV strålar bryter ner kollagenet i huden så gör även UVB att huden åldras i förtid.

Man kan tänka att UVA står för ageing och UVB för burn.

När man pratar om SPF så avser det endast skydd mot UVB strålar, därför ska man alltid dubbelkolla på sitt solskydd att det är inkluderat skydd mot UVA strålar.

Det finns ju också många myter om just solskydd så här svarar jag på dom vanligaste!

Jag blir inte brun om jag har för hög SPF:

JO det blir du, men du bränner dig inte och minskar därför risken för solskador.

Jag behöver inte använda solskydd när det är molning ute:

Jo det behövs! Solens strålar går igenom moln och du kan absolut bränna dig, speciellt om du befinner dig närmare ekvatorn där solen är starkare. Solens strålar reflekteras även av tex marken och vatten så även om du sitter under ett parasoll hela dagen så behövs solskydd.

Jag har kvar solskydd från förra året, jag använder slut på den.

Nej, det ska du inte göra. Solskydd som varit öppnad har ett bäst före datum och ett gammalt solskydd ger inte ett fullt skydd.

**Lets talk sunscreen**  **Vad betyder UVA och UVB och vad
Juwan
Beauty Star
16/05/22-07:49

**Lancôme Rénergie H.C.F Triple Serum **

Nu måste jag tipsa om en av mina absoluta favorit serum!

Lancôme Rénergie H.C.F Triple Serum innehåller alltså 3 olika serum i ett och innehåller hyaluronsyra, C-vitamin + niacinamid och ferulinsyra i en vårdande trippel dos.

Jag älskar att man kan se hur det kommer ut 3 olika serum från pumpen och man behöver absolut inte mer än 1-2 pump.

Det jag fastnade för var att detta serum är patenterat till 2035 HUR coolt är inte det? Då vet man att det här är bra grejer!

Jag ha nu använt Rénergie H.C.F Triple Serum i ca 3-4 veckor och jag måste bara säga att det här är det första serumet som visar resultat redan efter en vecka!!!

FÖRSTA LAGRET: ÖKAD FASTHET OCH FÖRBÄTTRAD HUDKVALITET

ANDRA LAGRET: REDUCERING AV RYNKOR

TREDJE LAGRET: SIGNIFIKANT REDUCERING AV PIGMENTFLÄCKAR

Applicera i ansiktet och på halsen med utåtgående och uppåtgående rörelser.
Fortsätt din hudvårdsrutin med din favorit dag-, natt-, eller ögoncreme.

Här kan ni se hur min hy ser ut utan och med smink!

**Lancôme Rénergie H.C.F Triple Serum **  Nu måste jag tipsa
Elisabeth
KICKS Beauty Expert
11/05/22-08:01

Hej!

Du har väl inte missat BeautyActs sommarkollektion SummerAct? Min favoritprodukt i denna kollektion är ögonskuggspaletten som är otroligt pigmenterad! Just nu är det 20% på ögonskuggor så passa på att klicka hem denna somriga palett. Här visar jag min look med SummerAct.

Elisabeth
KICKS Beauty Expert
13/04/22-10:50

Hej!

Vem av er kan gissa vilken damdoft som älskas mest av KICKS kunder? Det är doftkampanj på KICKS och det vill jag fira med er genom en rolig tävling. 😍 En av er som gissar rätt på vilken vår bästsäljande damdoft genom tiderna är vinner självaste parfymen!

Här kommer två ledtrådar som kan hjälpa er:

➊ Den här doften är skapad av ett franskt modehus
➋ Den här doften är förknippad med amber, kaffe och vanilj

En lycklig vinnare väljs ut och presenteras av mig här på Beauty Talks onsdag den 20 April.

Lycka till! ❤️ ❤️

Hej!  Vem av er kan gissa vilken damdoft som älskas mest av